GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
DİNAMİK/İNM-202
Dersin Adı: DİNAMİK
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 4 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd.Doç.Dr. Alper BÜYÜKKARAGÖZ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  karagoz@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Mathematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
Deney düzeneklerinin yanı sıra verileri analiz etme ve yorumlama becerisi
İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi
Disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi
Bir yetenek belirleme, formüle etme ve mühendislik sorunları çözme becerisi
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanma
Türkçe ve İngilizce etkin yazılı ve sözlü iletişim kurma becerisi


 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  DOĞRUSAL HAREKET: Düzgün değişen doğrusal hareket, bağlı hareket, göreceli hareket
2. Hafta  EĞRİSEL HAREKET: Dikdörtgen, kutupsal, normal ve teğetsel koordinatlar, eğrilik yarıçapı, birim vektörlerin türevleri.
3. Hafta  DÜZLEMSEL GÖRECELİ HAREKET: Durgun ve hareketli koordinat sistemleri,vektör türevleri, örnek problemler.
4. Hafta  MADDESEL NOKTALARIN KİNETİĞİ: Newton yasası, çesitli koordinat sistemlerinde hareket denklemleri.
5. Hafta  1. ARASINAV
6. Hafta  MOMENTUM: Maddesel noktaların doğrusal momentumu, doğrusal impuls, açısal momentum ve impuls.
7. Hafta  İŞ VE ENERJİ: Elastik ve çekimsel potansiyel enerji, kinetik enerji, iş ve enerji, enerjinin korunumu.
8. Hafta  MADDESEL NOKTA SİSTEMLERİ: Açısal momentum ve açısal impulsun korunumu ilkeleri, çarpışmalar.
9. Hafta  MADDESEL NOKTA SİSTEMLERİ: Açısal momentum ve açısal impulsun korunumu ilkeleri, çarpışmalar.
10. Hafta  RİJİD CİSİMLERİN KİNEMATİĞİ: Düzlemsel hareket, göreceli hareket.
11. Hafta  RİJİD CİSİMLERİN KİNEMATİĞİ: Düzlemsel hareket, göreceli hareket.
12. Hafta  RİJİD CİSİMLERİN KİNETİĞİ: Hareket denklemleri, dönme hareketi.
13. Hafta  MOMENTUM VE İMPULS: Rijid cisimlerde açısal momentum ve impuls ilkeleri.
14. Hafta  ENERJİ: Rijid cisimlerde enejinin korunumu ve uygulamalar.
15. Hafta  ENERJİ: Rijid cisimlerde enejinin korunumu ve uygulamalar.
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Dinamik, F.P. Beer ve E.R. Johnston, Mc Graw Hill., 6th Edition.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
50
 Ödev
5
30
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
2
20
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
14
2
28
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
14
2
28
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
1
1
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
87
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Temel matematik ve fen bilimleri ile temel mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanma becerisiX
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisiX
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi (gerçekçi kısıtlamalar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre koşulları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi öğeleri içerirler)X
4
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisiX
5
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisiX
6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisiX
7
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisiX
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisiX
9
Mesleki ve etik sorumluluk bilinciX
10
Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalıkX
11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalıkX
12
Yönetsel becerilere sahip inşaat mühendisi yetiştirmekX