GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TÜRK DİLİ-II/TÜR-102
Dersin Adı: TÜRK DİLİ-II
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 4 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
   Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Konuşmanın fiziksel unsurlarını bilir. Konuşmanın zihinsel unsurlarını bilir.
Vurgu, tonlama, söyleyiş bozuklukları hakkında bilgi sahibi olur.
Hazırlıklı konuşma yapar.
Hazırlıksız konuşma yapar.
Bireysel ilişkilerimizden, özel hayatimıza, iş hayatımızdan her türlü sosyal ilişkilerimize kadar geniş bir etki alanı bul
Konuşurken yaptığı telaffuz hatalarını düzeltir. Konuşurken kelimelerin ve kelime gruplarının amacına uygun kullanılması gerektiğini bilir.
Yüz ifadeleri, ses tonu,jest, beden duruşu ve hareketleri, dokunma ve bakışlarının sözel olmayan iletişim yani beden dilinin kanalları oldugunu kavrar
Konuşma eğitiminin asıl amacı olan duygu ve düşüncelerini rahatlıkla ifade edebilme becerisi kazanır. Konuşmada nefes kontrolünün, vurgulama ve tonla
Topluluk karşısında etkili bir konuşma yapabilme becerilerini geliştirir. Sozlü anlatım becerileri gelişir
Beden dilini konuşma sırasında kullanmanın dinleyiciler üzerindeki etkisini kavrar. Konuşma kurallarını uygular. Beden dilini ikili iletişimde kullanır. Okuma, anlama, dinleme kavram ve kurallarını bilir. Doğru ve akıcı konuşma becerisi kazanır. Beden dilinin kültürden kültüre farklılık gösterdigi

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Diksiyon iletişim, iletişim ögeleri ve türleri, iletişimi engelleyen unsurlar, konuşma ile ilgili temel kavram ve terimler.
2. Hafta  Sesin oluşmasını sağlayan fiziksel unsurlar ve uygulamalı çalışmalar.
3. Hafta  Nefes eğitimi ve soluğu kontrol etme, uygulamalı çalışmalar. Vurgu, tonlama, durak, kavşak, ezgi.
4. Hafta  Sesin oluşmasını sağlayan zihinsel, psikolojik, sosyal ve kültürel unsurlar ve uygulamalı çalışmalar.
5. Hafta  Konuşmacıda bulunması gereken özellikler. Konuşma ile ilgili olan diğer kavramlar. Konuşmada beden dilinin kullanılması, sözsüz iletişim. Bakış, göz t
6. Hafta  Konuşmada beden dilinin kullanılması, sözsüz iletişim
7. Hafta  Konuşmada beden dilinin kullanılması, sözsüz iletişim
8. Hafta  Hazırlıksız konuşmalar. Uygulamalı çalışmalar. Telefonda, toplum içinde, ilk karşılaşmada konuşma
9. Hafta  Hazırlıksız konuşmalar. Uygulamalı çalışmalar. Dergi, gazete, kısa film, reklam vs. üzerine kişisel duygu ve düşüncelerini anlatma.
10. Hafta  Hazırlıksız konuşmalar. Uygulamalı çalışmalar. Günlük hayatta karşılaşacakları durumlara göre uygulamalar yapılacaktır.
11. Hafta  Hazırlıklı konuşmalar. Uygulamalı çalışmalar. Hazırlıksız Konuşma Uygulamaları (görsellerden ­ fotoğraf, karikatür, afiş, reklam, poster vs.- hareke
12. Hafta  Hazırlıklı Konuşma Uygulamaları (Hitabet, Söylev, Topluluk Önünde Konuşma, Münazara,)
13. Hafta  Hazırlıklı konuşmalar. Uygulamalı çalışmalar. (Açık Oturum, Forum, Panel)
14. Hafta  Hazırlıklı konuşmalar. Uygulamalı çalışmalar. (Sempozyum- Kolokyum.)
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
0
0
 Uygulama
1
20
 Projeler
1
20
 Pratik
1
20
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
1
2
2
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
1
8
8
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
50
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Mühendislikte güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynakları kullanır
2
Bir makinayı, parçasını veya süreci, beklenen performansı, imalat özelliklerini ve ekonomikliği sağlayacak şekilde tasarlar
3
Mühendislik sistemlerini tasarlar, deney yapar, yürütür ve sonuçları analiz eder
4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır
5
Proje çalışmalarında, çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir
6
Alanıyla ilgili bilgiye erişme ve literatür araştırmasını yapmada veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır
7
Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde olur, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli olarak yeniler
8
Güncel bilgisayar yazılımları ve mühendislik yöntemlerini kullanarak, İmalat mühendisliği problemlerini belirler, sunar, formüle eder ve çözer
9
Bir yabancı dilde alanındaki bilgileri takip eder
10
Proje yönetimi ve mühendislik uygulamalarında kalite, çevre, iş sağlığı ve güvenliği konularını bilir
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç. Dr. Yılmaz Yeşil)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://websitem.gazi.edu.tr/site/yyesil)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (yyesil@gazi.edu.tr)