GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ELEKTRONİK/ESM-353
Dersin Adı: ELEKTRONİK
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 5 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Bu dersi alan öğrenciler elektronik devrelerin fiziksel çalışmalarını açıklar.
Bu dersi alan öğrenciler diyotların DC ve AC modellerini çıkarır.
Bu dersi alan öğrenciler transistörlerin DC ve AC modellerini çıkarır
Bu dersi alan öğrenciler yükselteçlerde yüklemenin etkilerini öğrenirler.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Yarı iletken, İdeal diyot, diyot çeşitleri ve karakteristikleri
2. Hafta  Seri ve paralel diyot devreleri
3. Hafta  Doğrultucular
4. Hafta  Kırpıcı ve kenetleyiciler
5. Hafta  Zener diyot ve uygulamaları
6. Hafta  Temel BJT yapısı, çalışma prensipleri ve bağlantı şekilleri
7. Hafta  BJT'lerin DC öngerilimlenmesi ve öngerilimleme kararlılığının sağlanması
8. Hafta  BJT'lerin DC öngerilimlenmesi ve öngerilimleme kararlılığının sağlanması
9. Hafta  Farksal yükselteçler
10. Hafta  Güç yükselteçleri
11. Hafta  İşlemsel yükselteçler
12. Hafta  Geri beslemeli yükselteçler
13. Hafta  Tek katlı yükselteçlerde küçük sinyal analizi, h modelinin kısa tanımı ve re parametreleriyle yükselteç modellenmesi
14. Hafta  RL ve RS etkisi
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
60
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
2
20
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
10
3
30
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
14
1
14
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
106
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.24
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Temel Bilim, Temel Mühendislik ve Enerji Sistemleri Mühendisliği dalı ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikime sahip olma ve bu bilgileri uygulayabilme becerisi.X
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.X
3
Karmaşık bir sitemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.X
4
Enerji Sistemleri Mühendisliği bölümünün uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma kabiliyeti.X
5
Enerji Sistemleri Mühendisliği’ne dair problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.X
6
Enerji Sistemleri Mühendisliği alanında bireysel ve takım içerisinde çalışabilme becerisi.X
7
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi, en az bir yabancı dil bilgisi.X
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.X
9
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.X
10
Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık.X
11
Enerji Sistemleri Mühendisliği Bölümü uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, enerji, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; Enerji Sistemleri Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (-)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (-)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (-)