GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ATATÜRK İLKELERİ ve İNKILAP TARİHİ-II/TAR-102
Dersin Adı: ATATÜRK İLKELERİ ve İNKILAP TARİHİ-II
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 2 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Türk inkılabının tarihi anlamını ve önemini kavrar.
Atatürk'ün milliyetçilik anlayışını belirtir.
Atatürk'ün dahi asker,büyük devlet adamı ve inkılapçı kişiliği ile eşsiz önderliğini tanır.
Atatürkçülüğü benimser,Atatürk'ün dünya görüşünü ve düşüncelerini kavrar.
Kurtuluş savaşını ve bu savaşı Türk Milletinin varlığını korumak ve sürdürmek için ne büyük fedakarlıklarla gerçekleştiğini kavrar.
Türk milletinin bütün kurumları ve değerleri ile birlikte uygarlığa hangi tarihi şartlar altında ve nasıl gerçekleştiğini kavrar.
Ülkesi ve milleti ile bölünmez bir bütün olan Türkiye Cumhuriyetinin dinamik temelini Atatürk ilkelerinin oluşturduğu bilincini kazanır.
Türk inkılabının milli ve milletler arası niteliklerini bilir.
Demokrasi hayatımızın gelişimini inceleyerek onlara demokratik düzenin gerektirdiği bilgi ve davranışları kazanır.
Günümüzün ve geleceğin sorunlarına Atatürkçü bir yaklaşımla çözümler gerektirebilecek tutum,davranış ve yetenekleri kazanır.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Siyasal alanda yapılan inkılaplar
2. Hafta   Çok partili hayata geçiş denemeleri
3. Hafta  Eğitim alanında yapilan inkılaplar
4. Hafta  Kültür alanında yapılan inkılaplar
5. Hafta  Hukuk alanında yapılan inkılaplar
6. Hafta  Ekonomik alanda yapılan inkılaplar
7. Hafta  Sağlık alanında yapılan inkılaplar
8. Hafta  Atatürk dönemi Türk dış politikası 1923-1932
9. Hafta  Atatürk dönemi Türk dış politika 1932-1938
10. Hafta  Atatürk ilkeleri
11. Hafta  Atatürk ilkeleri
12. Hafta  Bütünleyici ilkeler
13. Hafta  II.Dünya Savaşı
14. Hafta  Çok partili hayata geçiş ve demokrat parti dönemi
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
60
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
2
2
4
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
2
4
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
4
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
4
8
 Diğer
1
2
2
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
50
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Temel Bilim, Temel Mühendislik ve Enerji Sistemleri Mühendisliği dalı ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikime sahip olma ve bu bilgileri uygulayabilme becerisi.X
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.X
3
Karmaşık bir sitemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.X
4
Enerji Sistemleri Mühendisliği bölümünün uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma kabiliyeti.
5
Enerji Sistemleri Mühendisliği’ne dair problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6
Enerji Sistemleri Mühendisliği alanında bireysel ve takım içerisinde çalışabilme becerisi.X
7
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi, en az bir yabancı dil bilgisi.X
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.X
9
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.X
10
Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık.
11
Enerji Sistemleri Mühendisliği Bölümü uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, enerji, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; Enerji Sistemleri Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Okutman Aylin ORCAN)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/oaylin)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (oaylin@gazi.edu.tr)