GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TIP ELEKTRONİĞİ LABORATUVARI/EE-484
Dersin Adı: TIP ELEKTRONİĞİ LABORATUVARI
Dersin Kredisi: 1 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd.Doç.Dr. Mustafa BURUNKAYA
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/bmustafa
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  bmustafa@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bu dersi alan ögrenciler tıp elektroniği alanında teşhis amaçlı elektronik sistem tasarımında çalışma yapma ve uygulama becerisi kazanırlar.
Bu dersi alan ögrenciler tıp elektroniği alanında tedavi amaçlı elektronik sistem tasarımında çalışma yapma ve uygulama becerisi kazanırlar.
Bu dersi alan ögrenciler elektrokardiyogram (ECG), EOG vb. ölçümü konusunda uygulama becerisi kazanırlar.
Bu dersi alan ögrenciler Osilometrik Kan Basıncı Ölçümü konusunda uygulama becerisi kazanırlar.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Elektrokardiyogram (ECG) Ölçümü
2. Hafta  Elektrookulogram (EOG) Ölçümü
3. Hafta  Elektroensefologram (EEG) Ölçümü
4. Hafta  Osilometrik Kan Basıncı Ölçümü
5. Hafta  Osilometrik Kan Basıncı Ölçümü
6. Hafta  Osilometrik Kan Basıncı Ölçümü
7. Hafta  Damar Hacmi Ölçümü
8. Hafta  Ara sınav Solunum Frekans Ölçümü
9. Hafta  Solunum Frekans Ölçümü
10. Hafta  Nabız Ölçümü
11. Hafta  Nabız Ölçümü
12. Hafta  Vücut Empedans Ölçümü
13. Hafta  Vücut Empedans Ölçümü
14. Hafta  Mikroişlemci kullanılan EKG ölçme sistemi.
15. Hafta  Final sınavı
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Tıp Elektroniğinde Tasarım İlkeleri, M. Korürek, İTÜ Yayınları, 1996. 2. Tıp Elektroniğinde Kullanılan Kuvvetlendiriciler ve Dönüştürücüler, M. Korürek, İTÜ Yayınları, 1988.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
0
0
 Uygulama
1
10
 Projeler
0
0
 Pratik
1
10
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
0
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
6
1
6
 Materyal tasarlama, uygulama
6
1
6
 Rapor hazırlama
14
1
14
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
6
6
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
60
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Elektrik Elektronik Mühendisliği alanındaki bilimsel sorunları belirleme ve tanımlama.X
2
Mühendislik alanındaki bilimsel sorunları modelleme ve çözme becerisini edinme.X
3
Elektriksel bir sistemi ve elemanlarını çözümleme, tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi edinme.X
4
Mühendislik uygulamaları için gereken modern teknik ve araçları kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme, deney tasarlama, uygulama, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinme.X
5
Bilgiye erişebilme yöntemini bilme ve bu amaçla literatür araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, disiplinli çalışma gruplarına uyum gösterebilme toplulukta etkin çalışabilme becerisi ve sorumluluk alma özgüveni, Türkçe sözlü/yazılı iletişim kurma becerisi ve en az bir yabancı dil bilgisine sahip olma.X
6
Mesleki ve etik sorumluluklarını bilme, proje yönetimi, alan uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçli; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibi olma.X
7
Yaşam boyu öğrenme bilincini edinme; bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleme ve kendini yenileme becerisine sahip olma.X
8
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının, yurdumuz ve insanlığın yararına kullanılması gerektiğini bilme, çalışmalarının toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma.X
9
Girişimci ve yenilikçi anlayışa sahip aktif biri olma.X
10
Projelendirme ve proje sonuçlarını yaygınlaştırabilme.X