GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TIP ELEKTRONİĞİ TASARIM İLKELERİ/EE-482
Dersin Adı: TIP ELEKTRONİĞİ TASARIM İLKELERİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd.Doç.Dr. Mustafa BURUNKAYA
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/bmustafa
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  bmustafa@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bu dersi alan öğrenciler Tıp Elektroniğinde kullanılan kuvvetlendiriciler ve dönüştürücüleri bilir ve öğrenir.
Bu dersi alan öğrenciler filtre ve aktif filtre tasarımını öğrenir.
Bu dersi alan öğrenciler çeşitli biyoelektrik işaretleri işleyen düzenlerin tasarımı öğrenir.
Bu dersi alan öğrenciler mikroişlemci destekli biyomedikal düzenlerin tasarımındaki genel ilkeleri öğrenir.
Bu dersi alan öğrenciler veri sıkıştırma teknikleri, biyotelemetri, biyolojik işaretlerin magnetik teybe kaydedilmesi öğrenir.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  İnsan-enstrümantasyon sistemi, medikal ölçüm sistemlerinin dinamik karakteristikleri.
2. Hafta  Tıp Elektroniğinde kullanılan kuvvetlendiriciler ve dönüştürücüler
3. Hafta  Aktif filtre tasarımı.
4. Hafta  İnsan kan dolaşım sistemi ve modellenmesi.
5. Hafta  Mikroişlemci destekli biyomedikal düzenlerin tasarımındaki genel ilkeler.
6. Hafta  Biyoelektrik işaretleri işleyen düzenlerin tasarımı;
7. Hafta  İnsan tepki süresi ölçüm düzeni.
8. Hafta  Ara sınav Elektrokardiyogram düzlemleri ve derivasyonlar. Elektrokardiyogram ölçüm düzeni ve ölçümde kullanılan diğer devreler.
9. Hafta  Aritmi dedektörü, QRS dedektörü tasarımı.
10. Hafta  Sağ bacak sürücüsü tasarımı. Kan basıncının ölçülmesinde kullanılan direkt ve indirekt yöntemler.
11. Hafta  Kan akış ve hacminin ölçülmesi. Kalp vuru hızı ölçüm düzenlerinin tasarımı.
12. Hafta  Elektroretinogram ve elektrookulogram işaretlerinin ölçülmesi Elektroensefalogram ve uyarılmış potansiyellerin ölçülmesi ve bilgisayar ile analizi
13. Hafta  Elektronörogram işaretlerin ölçülmesi. Elektromiyogram işaretlerin ölçülmesi.
14. Hafta  Veri sıkıştırma teknikleri, biyotelemetri, biyolojik işaretlerin magnetik teybe kaydedilmesi.
15. Hafta  Final Sınavı
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  . Tıp Elektroniğinde Tasarım İlkeleri, M. Korürek, İTÜ Yayınları, 1996. 2. Tıp Elektroniğinde Kullanılan Kuvvetlendiriciler ve Dönüştürücüler, M. Korürek, İTÜ Yayınları, 1988.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
25
 Ödev
1
5
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
10
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
1
14
 Okuma Faaliyetleri
3
1
3
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
1
2
 Materyal tasarlama, uygulama
1
1
1
 Rapor hazırlama
3
2
6
 Sunu hazırlama
2
2
4
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
3
3
9
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
4
5
20
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
102
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.08
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Elektrik Elektronik Mühendisliği alanındaki bilimsel sorunları belirleme ve tanımlama.X
2
Mühendislik alanındaki bilimsel sorunları modelleme ve çözme becerisini edinme.X
3
Elektriksel bir sistemi ve elemanlarını çözümleme, tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi edinme.X
4
Mühendislik uygulamaları için gereken modern teknik ve araçları kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme, deney tasarlama, uygulama, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinme.X
5
Bilgiye erişebilme yöntemini bilme ve bu amaçla literatür araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, disiplinli çalışma gruplarına uyum gösterebilme toplulukta etkin çalışabilme becerisi ve sorumluluk alma özgüveni, Türkçe sözlü/yazılı iletişim kurma becerisi ve en az bir yabancı dil bilgisine sahip olma.X
6
Mesleki ve etik sorumluluklarını bilme, proje yönetimi, alan uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçli; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibi olma.X
7
Yaşam boyu öğrenme bilincini edinme; bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleme ve kendini yenileme becerisine sahip olma.X
8
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının, yurdumuz ve insanlığın yararına kullanılması gerektiğini bilme, çalışmalarının toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma.X
9
Girişimci ve yenilikçi anlayışa sahip aktif biri olma.X
10
Projelendirme ve proje sonuçlarını yaygınlaştırabilme.X