GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
BİYOMEDİKAL DÜZENLER/EE-480
Dersin Adı: BİYOMEDİKAL DÜZENLER
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd.Doç.Dr.Mustafa BURUNKAYA
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/bmustafa
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  bmustafa@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bu dersi alan öğrenciler insan enstrümantasyon sistemini öğrenir.
Bu dersi alan öğrenciler medikal düzenlerin gelişimini öğrenir.
Bu dersi alan öğrenciler işlemsel kuvvetlendiriciler ve Enstrümantasyon kuvvetlendiricileri ve bunların biyomedikal düzenlerde kullanımlarını öğrenir.
Bu dersi alan öğrenciler tıpta yaygın kullanılan biyomedikal düzenleri öğrenir.
Bu dersi alan öğrenciler tıp elektroniğinde kullanılan mikroişlemcili ölçüm ve değerlendirme düzenlerini öğrenirler.
Bu dersi alan öğrenciler klinik labaratuar ölçüm sistemlerini öğrenirler.
Bu dersi alan öğrenciler tıp elektroniğinde bazı ileri konular hakkında fikir sahibi olurlar.


 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Elektrik akımının fizyolojik etkileri ve elektriksel güvenlik.
2. Hafta  İnsan enstrümantasyon sistemi, Ölçüm için yapılan örnekleme sistemleri. Tıbbi cihazların gelişimi.
3. Hafta  Dönüştürücüler ve özellikleri, aktif ve pasif dönüştürücüler ve kullanım yerleri
4. Hafta  Dönüştürücüler ile elde edilen biyolojik işaretler ve özellikleri
5. Hafta  İşlemsel kuvvetlendiriciler, temel devreleri, Enstrümantasyon kuvvetlendiricisi, özellikleri ve kullanım örnekleri
6. Hafta  Sinyal işleme devreleri, Elektrokardiyogram
7. Hafta  Fonokardiyogram, diğer kardiyak düzenler, Elektromiyogram
8. Hafta  Ara sınav Elektronörogram
9. Hafta  Solunum destek üniteleri
10. Hafta  Fotopletismografi, kan basıncı ve nabız ölçümü
11. Hafta  Yoğun ve kroner bakım üniteleri
12. Hafta  Mikroişlemcili ölçüm ve değerlendirme düzenleri.
13. Hafta  Klinik labaratuar ölçüm sistemleri. Elekrocerrahi ve fizik tedavi düzenleri. Radyolojik ve nükleer yöntemler.
14. Hafta  Bilgisayarların tıp alanında kullanımı. Bilgisayarlı tomografi. Tıp elektroniğinde ileri konular.
15. Hafta  Final sınavı
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  John G. Webster, Medical Instrumentation, Houghton Mifflin Company, 1992. L. Cromwell, F. J. Weibell and E. A. Pfeiffer, Biomedical Instrumentation and Measurements, Prentice-Hall, Inc.. 1980. J. D. Bronzino, The Biomedical Engineering Handbook, CRC Press, 1985. E. Yazgan , Biyomedikal Düzenler Ders Notu. 1997.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
10
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
1
14
 Okuma Faaliyetleri
3
1
3
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
1
3
3
 Materyal tasarlama, uygulama
1
1
1
 Rapor hazırlama
1
2
2
 Sunu hazırlama
2
2
4
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
4
2
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
8
24
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
102
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.08
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Elektrik Elektronik Mühendisliği alanındaki bilimsel sorunları belirleme ve tanımlama.X
2
Mühendislik alanındaki bilimsel sorunları modelleme ve çözme becerisini edinme.X
3
Elektriksel bir sistemi ve elemanlarını çözümleme, tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi edinme.X
4
Mühendislik uygulamaları için gereken modern teknik ve araçları kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme, deney tasarlama, uygulama, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinme.X
5
Bilgiye erişebilme yöntemini bilme ve bu amaçla literatür araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, disiplinli çalışma gruplarına uyum gösterebilme toplulukta etkin çalışabilme becerisi ve sorumluluk alma özgüveni, Türkçe sözlü/yazılı iletişim kurma becerisi ve en az bir yabancı dil bilgisine sahip olma.X
6
Mesleki ve etik sorumluluklarını bilme, proje yönetimi, alan uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçli; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibi olma.X
7
Yaşam boyu öğrenme bilincini edinme; bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleme ve kendini yenileme becerisine sahip olma.X
8
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının, yurdumuz ve insanlığın yararına kullanılması gerektiğini bilme, çalışmalarının toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma.X
9
Girişimci ve yenilikçi anlayışa sahip aktif biri olma.X
10
Projelendirme ve proje sonuçlarını yaygınlaştırabilme.X