GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
RADYO VE TV SİSTEMLERİ/EE-478
Dersin Adı: RADYO VE TV SİSTEMLERİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  KAYHAN ÇELİK
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/emrecelik
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  emrecelik@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bu dersi alan öğrenciler Sinyallerin sınıflandırır.
Bu dersi alan öğrenciler Doğrusal ve zamanda değişmez sistemler ve dürtü yanıtını bilir.
Bu dersi alan öğrenciler güç sinyalleri için ve spektral yoğunlukları bilir.
Bu dersi alan öğrencilerEn büyük olabilirlik sezicisi için hata olasılıkları. Bant sınırlı kanallar için sinyal tasarlar.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Giriş (İletişim sistemlerinin yapısal elemanları. İletişim kanalı ve modellenmesi ). Sinyaller ve doğrusal sistemler. Sinyallerin sınıflandırılması.
2. Hafta  Doğrusal ve zamanda değişmez sistemler ve dürtü yanıtı. Sinyallerin dikgen gösterimi. Fourier dizisi ve temel özellikleri.
3. Hafta  Fourier dönüşümü ve temel özellikleri.
4. Hafta  Periodic sinyallerin Fourier dönüşümü. Süzgeçleme. Enerji ve güç sinyalleri için ve spektral yoğunluk.
5. Hafta  Örnekleme (ideal örnekleme ve geriçatım, pratik örnekleme). Sayıl nicemleme. Darbe kodlaması. Ayrımsal darbe kodlaması.
6. Hafta  Sınıf çalışması.
7. Hafta  Sürekli dalga (analog sinyal) modulasyon yöntemleri. Genlik, çift yan bant, tek yan bant modülasyon ve demodülasyon teknikleri.
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Açısal modülasyon. Darbant ve genişbant açısal modülasyon. Açısal module edilmiş sinyallerin spektral özellikleri.
10. Hafta  Faz kenetlenmiş döngü. Analog radyo ve analog televizyon sistemleri.
11. Hafta  Sınıf çalışması.
12. Hafta  Dijital iletişim sistemleri. Sinyallerin geometrik gösterimi. Bir, iki ve çok boyutlu sinyallerin modülasyonu. Darbe genlik kiplenimi.
13. Hafta  Korrelasyon ve eşlenmiş süzgeç alıcıları. En büyük olabilirlik sezicisi.
14. Hafta  En büyük olabilirlik sezicisi için hata olasılıkları. Bant sınırlı kanallar için sinyal tasarımı.
15. Hafta  Final Sınavı
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. Digital & Analog Communication Systems (6. Ed), Couch, Prentice Hall, 2001 2. Communications Receivers, Rohde, Whitaker, Bucher, McGraw Hill 1997 3. Advanced High-Frequency Radio Communications, E. Johnson, R. Desourdis, et. al., Artech House, 1997 4. SMPTE Journal 5. IEEE Trans. Consumer Electronics, 6. IEEE Trans. Signal Processing, 7. IEEE Trans. Video Technology.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
5
 Uygulama
1
5
 Projeler
1
10
 Pratik
1
10
 Quiz
3
10
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
1
14
 Okuma Faaliyetleri
3
2
6
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
2
8
 Materyal tasarlama, uygulama
2
3
6
 Rapor hazırlama
2
4
8
 Sunu hazırlama
1
4
4
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
5
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
104
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.16
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Elektrik Elektronik Mühendisliği alanındaki bilimsel sorunları belirleme ve tanımlama.X
2
Mühendislik alanındaki bilimsel sorunları modelleme ve çözme becerisini edinme.X
3
Elektriksel bir sistemi ve elemanlarını çözümleme, tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi edinme.X
4
Mühendislik uygulamaları için gereken modern teknik ve araçları kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme, deney tasarlama, uygulama, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinme.X
5
Bilgiye erişebilme yöntemini bilme ve bu amaçla literatür araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, disiplinli çalışma gruplarına uyum gösterebilme toplulukta etkin çalışabilme becerisi ve sorumluluk alma özgüveni, Türkçe sözlü/yazılı iletişim kurma becerisi ve en az bir yabancı dil bilgisine sahip olma.X
6
Mesleki ve etik sorumluluklarını bilme, proje yönetimi, alan uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçli; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibi olma.X
7
Yaşam boyu öğrenme bilincini edinme; bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleme ve kendini yenileme becerisine sahip olma.X
8
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının, yurdumuz ve insanlığın yararına kullanılması gerektiğini bilme, çalışmalarının toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma.X
9
Girişimci ve yenilikçi anlayışa sahip aktif biri olma.X
10
Projelendirme ve proje sonuçlarını yaygınlaştırabilme.X