GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
GÖRÜNTÜ İŞLEME/EE-474
Dersin Adı: GÖRÜNTÜ İŞLEME
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Mahir Dursun
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http:/w3.gazi.edu.tr/~mdursun
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  mdursun@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Görüntünün bilgisayar ortamında ifade edilmesini bilir
Görüntü dosyaları, öteleme, döndürme,ters çevirme, boyutlandırma işlemlerini yapabilir
Görüntü üzerinde piksel komşuluk işlemlerini yapabilir
Görüntü iyileştirme algoritmalarını bilir
Renkli Görüntü İşlemenin temellerini ve renk dönüşümlerini bilir
Renkli görüntü yumuşatma ve keskinleştirme konuları hakkında bilgi sahibi olunur
Görüntü Sıkıştırma, Sıkıştırma metodları ve standartları hakkında yeterli bilgiyi bilir
Görüntü Gösterimi ve Tanımlaması hakkında yeterli bilgiyi bilir
Nesne Tanıma ve Görüntü İşleme Uygulamaları hakkında temel düzel bilgiyi bilir
frekans domeni dönüşüleri ve frekans domeninde filtreleme konularında temel düzey bilgiye sahiptir
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Matlab ile temel işlemler
2. Hafta  Matlab ile temel işlemler
3. Hafta  Görüntü işleme ile ilgili temel kavramlar
4. Hafta  Görüntü dosyaları, öteleme, döndürme, ters çevirme, boyutlandırma
5. Hafta  Arasınav
6. Hafta  Görüntüyü eşikleme, Histogram eşitleme, görüntü parlaklığı ile ilgili işlemler
7. Hafta  Piksel komşuluk işlemleri
8. Hafta  Piksel komşuluk işlemleri
9. Hafta  Frekans ortamında filtreleme
10. Hafta  Frekans ortamında filtreleme
11. Hafta  Morfolojik işlemler
12. Hafta  Morfolojik işlemler
13. Hafta  Hareket kestirimi
14. Hafta  Hareket kestirimi
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Digital Image Processing, 3rd Edition (DIP/3e) by Gonzalez and Woods, Prentice Hall Görüntü İşleme Teknikleri ve Mühendislik Uygulamaları, A. Muhittin Albora, Osman N. Uçan, Onur Osman, NOBEL YAYIN DAĞITIM, 2007 Digital Image Processing using Matlab, by Gonzalez, Woods, and Eddings, Prentice Hall, 1st Edition
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
4
60
 Haftalık uygulamalı ders saati
2
2
4
 Okuma Faaliyetleri
6
1
6
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
1
10
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
2
2
4
 Sunum
2
2
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
6
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
8
8
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
102
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.08
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Elektrik Elektronik Mühendisliği alanındaki bilimsel sorunları belirleme ve tanımlama.X
2
Mühendislik alanındaki bilimsel sorunları modelleme ve çözme becerisini edinme.X
3
Elektriksel bir sistemi ve elemanlarını çözümleme, tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi edinme.X
4
Mühendislik uygulamaları için gereken modern teknik ve araçları kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme, deney tasarlama, uygulama, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinme.X
5
Bilgiye erişebilme yöntemini bilme ve bu amaçla literatür araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, disiplinli çalışma gruplarına uyum gösterebilme toplulukta etkin çalışabilme becerisi ve sorumluluk alma özgüveni, Türkçe sözlü/yazılı iletişim kurma becerisi ve en az bir yabancı dil bilgisine sahip olma.X
6
Mesleki ve etik sorumluluklarını bilme, proje yönetimi, alan uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçli; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibi olma.X
7
Yaşam boyu öğrenme bilincini edinme; bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleme ve kendini yenileme becerisine sahip olma.X
8
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının, yurdumuz ve insanlığın yararına kullanılması gerektiğini bilme, çalışmalarının toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma.X
9
Girişimci ve yenilikçi anlayışa sahip aktif biri olma.X
10
Projelendirme ve proje sonuçlarını yaygınlaştırabilme.X