GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ELEKTROMANYETİK ENERJİ DÖNÜŞÜMÜ/EE-468
Dersin Adı: ELEKTROMANYETİK ENERJİ DÖNÜŞÜMÜ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. MAHİR DURSUN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/~mdursun
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  mdursun@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bu dersi başarı ile bitiren öğrenciler, statik yük kavramını bilir.
Bu dersi başarı ile bitiren öğrenciler, statik yük elektrik akımı ve manyetik alanı ve elektromekanik kavramları arasındaki ilişkiyi bilir.
Bu dersi başarı ile bitiren öğrenciler, elektromekanik enerji dönüşümünün denklemlerini kurar ve elektrik elektronik mühendisliği alanlarına uygulanab
Bu dersi başarı ile bitiren öğrenciler, doğru ve alternatif akım makinalarının özelliklerini ve bağlantılarını öğrenir.
Bu dersi alan öğrenciler elektrik akımı ve mekanik enerji arasındaki ilişkiyi analiz ve sentez yaparak sistem tasarlayabilir.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Ders içeriklerinin ve materyallerinintanıtımı, Elektromekanik Enerji Sistemlerinin Tarihsel gelişimi
2. Hafta  Mekatronik ve Mühendislikte Yükselen Trendler: Mekanik,Elektromanyetik konularının tanıtımı.
3. Hafta  Dinamik sistemlerin bilgisayar programları ile analizi ve modellenmesi.
4. Hafta  Elektromekanik Sistemlerin Dinamiği
5. Hafta  Elektromekenik Enerji Dönüşümü
6. Hafta  Mikroelektronik Devreler
7. Hafta  Güç elektroniği devreleri ve güç konvertörleri
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Doğru akım makinaları ve alternatif akım makinalarının temelleri, matematik modelleri ve enerji dönüşümü
10. Hafta  Fırçasız doğru akım makinalarının modelleri
11. Hafta  Senkron makineların eşdeğer devreleri, fazör diyagramları, Senkron generatör ve motorlarda endüvi reaksiyonu
12. Hafta  Senkron makinaların boşta ve yükteki karakteristikleri,Kısa devre oranı, kısa devre akımı, senkronizasyon, senkron motorlara yol verme
13. Hafta  Elektromekanik Sistemler
14. Hafta  Elektrik enerji sistemlerinin mekanik sistemlere uyarlanması ve enerji dönüşümü
15. Hafta  Final Sınavı
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. Electomekanical Systems, Electric Machines, and Applied Mechatranics, Sergey E. Lyshev, CRC Press. 2. Chapman , “Electric Machinery Fundamentals” 3rd Ed., McGraw-Hill •2. Chapman , “Electric Machinery Fundamentals”, , 3rd Ed., McGraw-Hill •3. Fitzgerald, Kingsley, Umans, “Electric Machinery”, 5th Ed., McGraw-Hill
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
10
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
 Okuma Faaliyetleri
10
3
30
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
3
12
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
104
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.16
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Elektrik Elektronik Mühendisliği alanındaki bilimsel sorunları belirleme ve tanımlama.X
2
Mühendislik alanındaki bilimsel sorunları modelleme ve çözme becerisini edinme.X
3
Elektriksel bir sistemi ve elemanlarını çözümleme, tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi edinme.X
4
Mühendislik uygulamaları için gereken modern teknik ve araçları kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme, deney tasarlama, uygulama, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinme.X
5
Bilgiye erişebilme yöntemini bilme ve bu amaçla literatür araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, disiplinli çalışma gruplarına uyum gösterebilme toplulukta etkin çalışabilme becerisi ve sorumluluk alma özgüveni, Türkçe sözlü/yazılı iletişim kurma becerisi ve en az bir yabancı dil bilgisine sahip olma.X
6
Mesleki ve etik sorumluluklarını bilme, proje yönetimi, alan uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçli; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibi olma.X
7
Yaşam boyu öğrenme bilincini edinme; bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleme ve kendini yenileme becerisine sahip olma.X
8
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının, yurdumuz ve insanlığın yararına kullanılması gerektiğini bilme, çalışmalarının toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma.X
9
Girişimci ve yenilikçi anlayışa sahip aktif biri olma.X
10
Projelendirme ve proje sonuçlarını yaygınlaştırabilme.X