GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ENDÜSTRİYEL ELEKTRONİK/EE-451
Dersin Adı: ENDÜSTRİYEL ELEKTRONİK
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. İbrahim SEFA, Yrd. Doç. Dr. Necmi ALTIN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://w3.gazi.edu.tr/~isefa/, http://websitem.gazi.edu.tr/site/naltin/
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  isefa@gazi.edu.tr, naltin@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Çift yönlü eviriciler, çok seviyeli eviriciler, servo regülatörler, rezonans güç dönüştürücüleri indüksiyon ısıtma gibi endüstriyel uygulamalarda kull








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Çift yönlü eviriciler,
2. Hafta  Çok seviyeli eviriciler,
3. Hafta  Kaskat bağlı çok seviyeli eviriciler,
4. Hafta  Nötr noktası kenetli eviriciler, Kondansatör kenetli eviriciler,
5. Hafta  Dinamik ve statik regülatörler,
6. Hafta  Rezonans güç dönüştürücüleri,
7. Hafta  Seri, paralel, seri-paralel rezonans güç dönüştürücüleri,
8. Hafta  Elektronik balastlar,
9. Hafta  Endüksiyonla ısıtma
10. Hafta  Aktif güç katsayısı düzeltici devreler
11. Hafta  Kullanılan devre yapıları ve kontrol teknikleri
12. Hafta  Aktif filtre devrelerinin incelenmesi,
13. Hafta  Aktif filtrelerde kullanılan devre yapıları ve kontrol teknikleri
14. Hafta  Dinamik kompanzasyon sistemleri
15. Hafta  Dinamik kompanzasyon sistemleri
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  • Power Electronics, Lander, 3rd. Ed., Mc Graw Hill • Power Electronics: Converters, Applications and Design, Mohan, Undeland and Robbins, 2nd Ed., John Wiley and Sons • Power Electronics: Circuits, Devices and Applications, M. Rashid, Prentice Hall • Elements of Power Electronics, Philip T. Krein, Oxford university pres.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme,
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
4
4
16
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
4
16
 Materyal tasarlama, uygulama
4
3
12
 Rapor hazırlama
3
4
12
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
5
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
5
5
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
108
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.32
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Elektrik Elektronik Mühendisliği alanındaki bilimsel sorunları belirleme ve tanımlama.X
2
Mühendislik alanındaki bilimsel sorunları modelleme ve çözme becerisini edinme.X
3
Elektriksel bir sistemi ve elemanlarını çözümleme, tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi edinme.X
4
Mühendislik uygulamaları için gereken modern teknik ve araçları kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme, deney tasarlama, uygulama, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinme.X
5
Bilgiye erişebilme yöntemini bilme ve bu amaçla literatür araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, disiplinli çalışma gruplarına uyum gösterebilme toplulukta etkin çalışabilme becerisi ve sorumluluk alma özgüveni, Türkçe sözlü/yazılı iletişim kurma becerisi ve en az bir yabancı dil bilgisine sahip olma.X
6
Mesleki ve etik sorumluluklarını bilme, proje yönetimi, alan uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçli; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibi olma.X
7
Yaşam boyu öğrenme bilincini edinme; bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleme ve kendini yenileme becerisine sahip olma.X
8
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının, yurdumuz ve insanlığın yararına kullanılması gerektiğini bilme, çalışmalarının toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma.
9
Girişimci ve yenilikçi anlayışa sahip aktif biri olma.
10
Projelendirme ve proje sonuçlarını yaygınlaştırabilme.X