GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
YAPAY ZEKA/EE-450
Dersin Adı: YAPAY ZEKA
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Cemal YILMAZ, Doç. Dr. Nihat ÖZTÜRK
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/cemal, http://websitem.gazi.edu.tr/site/ozturk
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  cemal@gazi.edu.tr, ozturk@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Yapay zeka tekniklerini kavrar, bu teknikleri matematik, fen ve mühendislik alanındaki çeşitli problemlerin çözümünde kullanabilir
Öğrencilere ileride karşılaşacakları problemleri modelleyip, çözüm üretebilmeleri için gerekli yaratıcılığın kazandırılması.
Bireysel ve grup olarak çalışma ve öğrenme becerisini artırmak






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Yapay Zeka Kavramı ve tarihsel Gelişimi
2. Hafta  Bulanık mantık kavramı.
3. Hafta  Bulanık ilişkiler, Keskin ve bulanık kümeler, Bulandırma
4. Hafta  Kural tabanın oluşturulması ve Bulanık çıkarım. Quiz
5. Hafta  Bulanık mantık tabanlı örnek uygulamalar
6. Hafta  Yapay Sinir Ağları
7. Hafta  İleri ve Geri Beslemeli Ağlar
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Sinirsel Bulanık Mantık, Quiz
10. Hafta  Arama algoritmaları ve Genetik Algoritma
11. Hafta  Genetik algoritmalarda Temel Kavramlar;
12. Hafta  Çözüm uzayı,kromozom yapısı, uygunluk fonksiyonu seçimi
13. Hafta  Mutasyon ve çaprazlama kavramları, Mutasyon türleri
14. Hafta  Genetik algoritma tabanlı örnek uygulamalar
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. Çetin Elmas, “Yapay Zeka” Seçkin Yayıncılık, 2007. 2. Çetin Elmas, “Yapay Sinir Ağları (Kuram Mimari Uygulama)” Seçkin Yayıncılık, 2003. 3. Çetin Elmas, “Bulanık Mantık Denetleyiciler” Seçkin Yayıncılık, 2003. 4. Stuart Russell, Peter Norvig; “Artificial Intelligence A Modern Approach”, Prentice-Hall, Inc., 1995. 5 Ivan Bratko; “Prolog programming for Artificial Intelligence”, Addison Wesley Publisher limited, 2001.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
25
 Ödev
2
15
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
2
10
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
3
2
6
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
6
3
18
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
1
4
4
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
5
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
5
15
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
100
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Elektrik Elektronik Mühendisliği alanındaki bilimsel sorunları belirleme ve tanımlama.X
2
Mühendislik alanındaki bilimsel sorunları modelleme ve çözme becerisini edinme.X
3
Elektriksel bir sistemi ve elemanlarını çözümleme, tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi edinme.X
4
Mühendislik uygulamaları için gereken modern teknik ve araçları kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme, deney tasarlama, uygulama, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinme.X
5
Bilgiye erişebilme yöntemini bilme ve bu amaçla literatür araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, disiplinli çalışma gruplarına uyum gösterebilme toplulukta etkin çalışabilme becerisi ve sorumluluk alma özgüveni, Türkçe sözlü/yazılı iletişim kurma becerisi ve en az bir yabancı dil bilgisine sahip olma.X
6
Mesleki ve etik sorumluluklarını bilme, proje yönetimi, alan uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçli; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibi olma.X
7
Yaşam boyu öğrenme bilincini edinme; bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleme ve kendini yenileme becerisine sahip olma.X
8
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının, yurdumuz ve insanlığın yararına kullanılması gerektiğini bilme, çalışmalarının toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma.X
9
Girişimci ve yenilikçi anlayışa sahip aktif biri olma.X
10
Projelendirme ve proje sonuçlarını yaygınlaştırabilme.X