GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
BİYOLOJİK İŞARETLERİN OLUŞUMU VE ALGILAMA YÖNTEMLERİ/EE-380
Dersin Adı: BİYOLOJİK İŞARETLERİN OLUŞUMU VE ALGILAMA YÖNTEMLERİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd.Doç.Dr.Mustafa BURUNKAYA
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/bmustafa
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  bmustafa@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bu dersi alan öğrenciler biyolojik işaretlerin oluşumunu öğrenirler.
Bu dersi alan öğrenciler biyopotansiyel elektrodları ve onların çalışma prensibini öğrenirler.
Bu dersi alan öğrenciler elektrod çeşitleri ve uygulamaları, eşdeğer devreleri ve yapısını öğrenirler.
Bu dersi alan öğrenciler temel biyomedikal enstrümantasyon uygulamalarını ve prensiplerini öğrenirler.
Bu dersi alan öğrenciler tıp elektroniğinde kullanılan görüntüleme yöntemlerini öğrenirler.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  İnsan Fizyolojik ve biyolojik işaretleri ve oluşumu, Biyolojik işaretlerin işlenmesi.
2. Hafta  Temel algılayıcılar, Biyopotansiyel oluşumu.
3. Hafta  Dönüştürücüler; Rezistif, indüktif dönüştürücüler.
4. Hafta  Kapasitif, piezo-elektrik, elektromanyetik dönüştürücüler.
5. Hafta  Biyopotansiyel elektrodlar, elektrod elektrolit ikilisi,
6. Hafta  Elektrod çeşitleri ve uygulamaları, eşdeğer devreleri, yapısı.
7. Hafta  Biyomedikal enstrümantasyon uygulamaları;
8. Hafta  Arasınav Kalp-dolaşım sistemleri,
9. Hafta  EKG ve kardiyovasküler ölçme düzenleri, EKG cihazının çalışma prensibi.
10. Hafta  EEG ölçme düzenleri, EEG cihazının çalışma prensibi
11. Hafta  ENG, EMG ölçme düzenleri, Solunum sistemleri, solunum sistemi ve modellenmesi.
12. Hafta  Respiratörlerin çalışma prensibi Böbreklerin fizyolojisi Hemodiyaliz cihazları. Elektromanyetik girişim.
13. Hafta  X ışınlı bilgisayarlı tomografi, ultrason görüntüleme, Manyetik rezonans görüntüleme, görüntülemeyi yeniden oluşturma.
14. Hafta  Fizyolojik sistemlerin statik analizi, zaman düzlemi analizi, Frekans düzlemi analizi, kararlılık analizi.
15. Hafta  Final Sınavı
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Medical Instrumentation, Application and Design, Webster, 3rd Ed., Wiley Bioinstrumentation, Webster, Wiley
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
25
 Ödev
1
5
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
10
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
7
3
21
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
3
3
9
 Materyal tasarlama, uygulama
1
4
4
 Rapor hazırlama
1
3
3
 Sunu hazırlama
1
3
3
 Sunum
2
3
6
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
3
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
3
6
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
100
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Elektrik Elektronik Mühendisliği alanındaki bilimsel sorunları belirleme ve tanımlama.X
2
Mühendislik alanındaki bilimsel sorunları modelleme ve çözme becerisini edinme.X
3
Elektriksel bir sistemi ve elemanlarını çözümleme, tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi edinme.X
4
Mühendislik uygulamaları için gereken modern teknik ve araçları kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme, deney tasarlama, uygulama, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinme.X
5
Bilgiye erişebilme yöntemini bilme ve bu amaçla literatür araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, disiplinli çalışma gruplarına uyum gösterebilme toplulukta etkin çalışabilme becerisi ve sorumluluk alma özgüveni, Türkçe sözlü/yazılı iletişim kurma becerisi ve en az bir yabancı dil bilgisine sahip olma.X
6
Mesleki ve etik sorumluluklarını bilme, proje yönetimi, alan uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçli; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibi olma.X
7
Yaşam boyu öğrenme bilincini edinme; bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleme ve kendini yenileme becerisine sahip olma.X
8
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının, yurdumuz ve insanlığın yararına kullanılması gerektiğini bilme, çalışmalarının toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma.X
9
Girişimci ve yenilikçi anlayışa sahip aktif biri olma.X
10
Projelendirme ve proje sonuçlarını yaygınlaştırabilme.X