GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
GENİŞ ÖLÇEKLİ TÜM DEVRE (VLSI) TASARIMI/EE-370
Dersin Adı: GENİŞ ÖLÇEKLİ TÜM DEVRE (VLSI) TASARIMI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr.Nihat ÖZTÜRK
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/ozturk
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ozturk@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Çok büyük ölçekli devrelerin (VLSI) tasarımını yapabilmek. Tümdevre tasarım araç ve yazılımlarının etkin bir şekilde kullanılması
Yapısal tasarım ve çizim kuralları bilmek. Devre simülasyonu ve devre tasarımı gerçekleştirmek.
Analog devre temel yapı bloklarının incelenmesi ve tasarım pratiği edinilmesi
Öğrencilerin esnek düşünme becerisini geliştirmek.
Bireysel ve grup olarak çalışma ve öğrenme becerisini artırmak




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  VLSI tasarım problemine giriş. Tümdevre üretim süreçlerine genel bakış
2. Hafta  Tümdevre elemanları kesit incelenmesi
3. Hafta  Tasarım alanı, Tasarım eylemi, tasarım metodlarıve teknolojileri, kısa sınav
4. Hafta  Tasarım Akışı,Pasif Eleman Modelleri, Aktif Eleman Modelleri.
5. Hafta  Tasarım Akışı,Pasif Eleman Modelleri, Aktif Eleman Modelleri.
6. Hafta   Duyarlılık ve NonLineerlik Analizi, kısa sınav
7. Hafta   Tasarım kuralları.
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Tasarlama yöntemleri ve tasarım Akışı
10. Hafta  Tasarım ve tasarım kurallarını gözden geçirmek ve tasarım ortamına giriş.
11. Hafta  Analog Kuvvetlendirici Tasarımı ve Benzetimi, kısa sınav
12. Hafta  Analog Kuvvetlendirici Tasarımı ve Benzetimi
13. Hafta  Anahtarlamalı Kapasite Devreleri Tasarımı ve Benzetimi
14. Hafta  Test edilebilirlik. Devre tasarım geliştirme projesi
15. Hafta  Yıl sonu sınavı
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Principles of CMOS VLSI Design- A systems perspective, Weste and Eshraghian, Addison Wesley Design of Analog CMOS Integrated Circuits, Behzad Razavi, McGraw-Hill Science Engineering 2000
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
2
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
3
10
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
0
0
 Okuma Faaliyetleri
2
3
6
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
4
8
 Materyal tasarlama, uygulama
1
3
3
 Rapor hazırlama
5
7
35
 Sunu hazırlama
1
3
3
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
1
1
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
1
1
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
100
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Elektrik Elektronik Mühendisliği alanındaki bilimsel sorunları belirleme ve tanımlama.X
2
Mühendislik alanındaki bilimsel sorunları modelleme ve çözme becerisini edinme.X
3
Elektriksel bir sistemi ve elemanlarını çözümleme, tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi edinme.X
4
Mühendislik uygulamaları için gereken modern teknik ve araçları kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme, deney tasarlama, uygulama, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinme.X
5
Bilgiye erişebilme yöntemini bilme ve bu amaçla literatür araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, disiplinli çalışma gruplarına uyum gösterebilme toplulukta etkin çalışabilme becerisi ve sorumluluk alma özgüveni, Türkçe sözlü/yazılı iletişim kurma becerisi ve en az bir yabancı dil bilgisine sahip olma.X
6
Mesleki ve etik sorumluluklarını bilme, proje yönetimi, alan uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçli; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibi olma.X
7
Yaşam boyu öğrenme bilincini edinme; bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleme ve kendini yenileme becerisine sahip olma.X
8
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının, yurdumuz ve insanlığın yararına kullanılması gerektiğini bilme, çalışmalarının toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma.X
9
Girişimci ve yenilikçi anlayışa sahip aktif biri olma.X
10
Projelendirme ve proje sonuçlarını yaygınlaştırabilme.X