GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
GÜÇ SİSTEMLERİNDE İZLEME VE KORUMA/EE-360
Dersin Adı: GÜÇ SİSTEMLERİNDE İZLEME VE KORUMA
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Ramazan BAYINDIR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://w3.gazi.edu.tr/~bayindir/yayinlar.htm
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  bayindir@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bu dersi alan öğrenci, güç sistemi tanımını detaylı bilir.
Burada oluşacak hatıları tanılar ve izleme esaslarını ortaya koyar.
Ayrıca oluşabilecek hatalara karşı koruma yöntemlerini bilir.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Koruma prensipleri
2. Hafta  Akım ve gerilim trafoları
3. Hafta  Aşırı akım, diferansiyel ve empedans koruma sistemleri
4. Hafta  Transformatör, generatör ve hat koruma sistemleri
5. Hafta  Transformatör, generatör ve hat koruma sistemleri
6. Hafta  Güç sistemlerinin işletilmesi ve yönetimi
7. Hafta  Güç sistemlerinin işletilmesi ve yönetimi
8. Hafta  Güç sistemlerinin modellenmesine giriş, Ara sınav
9. Hafta  Güç sistemlerinin bilgisayarla kontrolu
10. Hafta  Güç sistemlerinde veri iletişimi ihtiyacı
11. Hafta  Uzaktan okuma, işletim, koruma, kontrol ve yönetim
12. Hafta  Uzaktan okuma, işletim, koruma, kontrol ve yönetim
13. Hafta  Uzaktan okuma, işletim, koruma, kontrol ve yönetim
14. Hafta  Güç sistemleri uygulamaları için haberleşme ortamları.
15. Hafta  Güç sistemleri uygulamaları için haberleşme ortamları.
16. Hafta  Güç sistemleri uygulamaları için haberleşme ortamları.
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  •Protection of Industrial Power Systems: T. Dories, Pergamon Press, 1988. •Protective Relaying Principles and applications: J. L. Blackburn, Marcel Dekker, New York, 1988.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
50
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
7
2
14
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
2
10
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
4
4
16
 Sunu hazırlama
4
4
16
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
5
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
5
5
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
110
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Elektrik Elektronik Mühendisliği alanındaki bilimsel sorunları belirleme ve tanımlama.X
2
Mühendislik alanındaki bilimsel sorunları modelleme ve çözme becerisini edinme.X
3
Elektriksel bir sistemi ve elemanlarını çözümleme, tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi edinme.X
4
Mühendislik uygulamaları için gereken modern teknik ve araçları kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme, deney tasarlama, uygulama, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinme.X
5
Bilgiye erişebilme yöntemini bilme ve bu amaçla literatür araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, disiplinli çalışma gruplarına uyum gösterebilme toplulukta etkin çalışabilme becerisi ve sorumluluk alma özgüveni, Türkçe sözlü/yazılı iletişim kurma becerisi ve en az bir yabancı dil bilgisine sahip olma.X
6
Mesleki ve etik sorumluluklarını bilme, proje yönetimi, alan uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçli; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibi olma.X
7
Yaşam boyu öğrenme bilincini edinme; bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleme ve kendini yenileme becerisine sahip olma.X
8
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının, yurdumuz ve insanlığın yararına kullanılması gerektiğini bilme, çalışmalarının toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma.
9
Girişimci ve yenilikçi anlayışa sahip aktif biri olma.
10
Projelendirme ve proje sonuçlarını yaygınlaştırabilme.X