GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
MOBİL HABERLEŞME SİSTEMLERİ/EE-330
Dersin Adı: MOBİL HABERLEŞME SİSTEMLERİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Murat Yücel
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/muyucel
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  muyucel@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bu dersi alan öğrenciler kablosuz haberleşme teknolojilerini öğrenir.
Bu dersi alan öğrenciler Kablosuz ve mobil ağların tiplerini bilir ve kurar.
Bu dersi alan öğrenciler Kablosuz ve mobil ağlarda kullanılan standartlar ve uygulamalarını bilir.
Bu dersi alan öğrenciler Mobil haberleşme sistemlerinde kullanılan modülasyon ve kodlama tekniklerini bilir.
Bu dersi alan öğrenciler 1G, 2G, 2.5G, 3G and 4G mobil haberleşme sistemlerini bilir.
Bu dersi alan öğrenciler Hata Saptama yapar.
Bu dersi alan öğrenciler Hata Denetim Süreçlerini yönetir.
Bu dersi alan öğrenciler GSM alt sistemleri ve servislerini genel hatlarıyla bilir.
Bu dersi alan öğrenciler HSCSD, GPRS, EDGE, DECT, TETRA kavramlarını bilir.
Bu dersi alan öğrenciler çoklu erişim protokollerini bilir.
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Giriş: Mobil Haberleşme Kavramları
2. Hafta  Kablosuz Erişim Yöntemleri
3. Hafta  Yayılı Spektrum
4. Hafta  Hata Saptama
5. Hafta  Hata Denetim Süreçleri
6. Hafta  Hata Denetim Süreçleri
7. Hafta  Çoklu Erişim Protokolleri ve GSM Teknolojisi
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  GSM Alt Sistemleri ve Servisleri
10. Hafta  HSCSD, GPRS, EDGE, DECT, TETRA
11. Hafta  HSCSD, GPRS, EDGE, DECT, TETRA
12. Hafta  Kablosuz Ağlar
13. Hafta  3G – UMTS / 4G
14. Hafta  Uydu haberleşmesi
15. Hafta  Final Sınavı
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Satellite Communication Engineering, New York, USA: Marcel Dek. Incorporated, 2002. •Mobile Communication Systems, Krzysztof Wesolowski, John Wiley&Sons, 2002. •Satellite Communications Systems, Techniques and Technology, John Wiley & Sons. Ltd., West Sussex, England, 2003. •Wireless Communications, Theodore S.Rappaport, Prentice Hall,1996
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
7
2
14
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
7
2
14
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
1
5
5
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
12
12
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
98
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.92
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Elektrik Elektronik Mühendisliği alanındaki bilimsel sorunları belirleme ve tanımlama.X
2
Mühendislik alanındaki bilimsel sorunları modelleme ve çözme becerisini edinme.X
3
Elektriksel bir sistemi ve elemanlarını çözümleme, tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi edinme.X
4
Mühendislik uygulamaları için gereken modern teknik ve araçları kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme, deney tasarlama, uygulama, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinme.X
5
Bilgiye erişebilme yöntemini bilme ve bu amaçla literatür araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, disiplinli çalışma gruplarına uyum gösterebilme toplulukta etkin çalışabilme becerisi ve sorumluluk alma özgüveni, Türkçe sözlü/yazılı iletişim kurma becerisi ve en az bir yabancı dil bilgisine sahip olma.X
6
Mesleki ve etik sorumluluklarını bilme, proje yönetimi, alan uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçli; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibi olma.X
7
Yaşam boyu öğrenme bilincini edinme; bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleme ve kendini yenileme becerisine sahip olma.X
8
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının, yurdumuz ve insanlığın yararına kullanılması gerektiğini bilme, çalışmalarının toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma.X
9
Girişimci ve yenilikçi anlayışa sahip aktif biri olma.X
10
Projelendirme ve proje sonuçlarını yaygınlaştırabilme.X