GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SAYISAL HABERLEŞME LAB./EE-328
Dersin Adı: SAYISAL HABERLEŞME LAB.
Dersin Kredisi: 1 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Murat Yücel
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/muyucel
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  muyucel@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bu dersi alan öğrenciler Uyumlu süzgeç tasarımı yapar.
Bu dersi alan öğrenciler korelasyon alıcısı tasarımı yapar.
Bu dersi alan öğrenciler Büyül olabilirlik (ML) ve büyül önsel (MAP) kod çözmeyi genel hatlarıyla bilir.
Bu dersi alan öğrenciler Çeşitli M-li modülasyonların beyaz eklenir gürültülü kanallarda optimum bit hata olasılığı tasarımını yapar.
Bu dersi alan öğrenciler Blok kodlarını ve evrişim kodlarını bilir.
Bu dersi alan öğrenciler Turbo ve düşük yoğunluklu eşlik kontrol kodlarını (LDPC) bilir.
Bu dersi alan öğrenciler Doğrudan dizili sistemleri ve frekans atlamalı sistemleri bilir.
Bu dersi alan öğrenciler Menzil kestirimi yapar.
Bu dersi alan öğrenciler Çoklu erişim ve Senkronizasyon hakkında bilgiye sahiptir.
Bu dersi alan öğrenciler Sayısal Haberleşme sistemlerinin tasarım ve analizlerinin yapar.
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Uygulama
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Sayısal Haberleşme
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Uyumlu süzgeç
2. Hafta  korelasyon alıcısı
3. Hafta  Büyül olabilirlik (ML) ve büyül önsel (MAP) kod çözme.
4. Hafta  Çeşitli M-li modülasyonların beyaz eklenir gürültülü kanallarda optimum bit hata olasılığı tasarımı.
5. Hafta  Hata kontrol kodları
6. Hafta  Blok kodları, evrisimli kodlar.
7. Hafta  Turbo ve düşük yoğunluklu eslik kontrol kodları (LDPC).
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Doğrudan dizili sistemler.
10. Hafta  frekans atlamalı sistemler.
11. Hafta  AJ, LPI,
12. Hafta   Menzil kestirimi.
13. Hafta  Çoklu erişim.
14. Hafta  Senkronizasyon
15. Hafta  Final Sınavı
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Digital Communications, Proakis, McGraw Hill
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
0
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
1
14
 Okuma Faaliyetleri
7
1
7
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
7
1
7
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
1
4
4
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
7
7
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
50
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Elektrik Elektronik Mühendisliği alanındaki bilimsel sorunları belirleme ve tanımlama.X
2
Mühendislik alanındaki bilimsel sorunları modelleme ve çözme becerisini edinme.X
3
Elektriksel bir sistemi ve elemanlarını çözümleme, tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi edinme.X
4
Mühendislik uygulamaları için gereken modern teknik ve araçları kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme, deney tasarlama, uygulama, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinme.X
5
Bilgiye erişebilme yöntemini bilme ve bu amaçla literatür araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, disiplinli çalışma gruplarına uyum gösterebilme toplulukta etkin çalışabilme becerisi ve sorumluluk alma özgüveni, Türkçe sözlü/yazılı iletişim kurma becerisi ve en az bir yabancı dil bilgisine sahip olma.X
6
Mesleki ve etik sorumluluklarını bilme, proje yönetimi, alan uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçli; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibi olma.X
7
Yaşam boyu öğrenme bilincini edinme; bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleme ve kendini yenileme becerisine sahip olma.X
8
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının, yurdumuz ve insanlığın yararına kullanılması gerektiğini bilme, çalışmalarının toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma.X
9
Girişimci ve yenilikçi anlayışa sahip aktif biri olma.X
10
Projelendirme ve proje sonuçlarını yaygınlaştırabilme.X