GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ELEKTRİK MAKİNELERİ-II/EE-314
Dersin Adı: ELEKTRİK MAKİNELERİ-II
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Güngör BAL
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/gunbal
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  gunbal@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Döner manyetik alan oluşumunu bilir
Asenkron motorların çalışma prensibini bilir
Asenkron makinelerin eşdeğer devrelerini çıkarır
Asenkron motorların hız kontrol tekniklerini bilir
Senkron makinaların yapılışlarını bilir
Senkron makineların eşdeğer devreleri fazör diyagramlarını çıkarır
Senkron makineların boşta ve yükteki karakteristiklerini çıkarır
Senkronizasyonu ve senkron motorlara yol vermeyi bilir
Senkron makinelarda aktif ve reaktif güç ayarı, döndürme momentini bilir
Alternatif akım makinalarını analiz eder
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Döner manyetik oluşumu ve üç fazlı sargılar
2. Hafta  Asenkron motorların çalışma prensibi
3. Hafta  İndüklenen E.M.K. ve tork, asenkron makinelerin eşdeğer devreleri ve çıkarılması
4. Hafta  Asenkron makinelerin 4-bölge çalışma modları
5. Hafta  Asenkron makinelerin kararlı durum karakteristikleri
6. Hafta  Asenkron motorların hız kontrolü
7. Hafta  Bir fazlı asenkron makineler
8. Hafta  Senkron makinaların yapılışları, uyarma alanları
9. Hafta  Senkron makinalarda harmonikler
10. Hafta  Senkron generatör ve motorlarda endüvi reaksiyonu
11. Hafta  Senkron makineların eşdeğer devreleri fazör diyagramları
12. Hafta  Senkron makineların boşta ve yükteki karakteristikleri
13. Hafta  Kısa devre oranı, kısa devre akımı, senkronizasyon, senkron motorlara yol verme
14. Hafta  Senkron makinelarda aktif, reaktif güç ayarı, döndürme momenti
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  İlhami ÇOLAK, Asenkron motorlar, Seçkin yayınevi, Ankara İlhami ÇOLAK, Senkron makinalar, Seçkin yayınevi, Ankara
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
2
5
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
4
5
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
1
14
 Okuma Faaliyetleri
14
1
14
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
7
1
7
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
7
1
7
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
14
2
28
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
112
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Elektrik Elektronik Mühendisliği alanındaki bilimsel sorunları belirleme ve tanımlama.X
2
Mühendislik alanındaki bilimsel sorunları modelleme ve çözme becerisini edinme.X
3
Elektriksel bir sistemi ve elemanlarını çözümleme, tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi edinme.X
4
Mühendislik uygulamaları için gereken modern teknik ve araçları kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme, deney tasarlama, uygulama, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinme.X
5
Bilgiye erişebilme yöntemini bilme ve bu amaçla literatür araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, disiplinli çalışma gruplarına uyum gösterebilme toplulukta etkin çalışabilme becerisi ve sorumluluk alma özgüveni, Türkçe sözlü/yazılı iletişim kurma becerisi ve en az bir yabancı dil bilgisine sahip olma.X
6
Mesleki ve etik sorumluluklarını bilme, proje yönetimi, alan uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçli; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibi olma.X
7
Yaşam boyu öğrenme bilincini edinme; bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleme ve kendini yenileme becerisine sahip olma.X
8
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının, yurdumuz ve insanlığın yararına kullanılması gerektiğini bilme, çalışmalarının toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma.X
9
Girişimci ve yenilikçi anlayışa sahip aktif biri olma.X
10
Projelendirme ve proje sonuçlarını yaygınlaştırabilme.X