GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
PAZARLAMA/PAZ-451
Dersin Adı: PAZARLAMA
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Emre ÇELİK
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/emrecelik
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  emrecelik@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Pazarlama disiplininin temellerini açıklayabilecektir. Pazarlama disiplininin temel tanım, kavram ve teorilerini tanımlar.
Pazarlamanın fonksiyonlarını öğrenir, market hakkında bilgi edinme, marketi analiz edebilme yetenekleri edinir.
Pazar araştırmasının inceliklerini öğrenir.
Pazar kavramını öğrenir, hedef pazar belirleyebilir.
Yeni ürün geliştirmeyi, ürünün yaşam evresini hesaplayabilmeyi öğrenir.
Ürünü fiyatlandırmanın inceliklerini öğrenir, fiyatlandırma stratejilerini öğrenip yorumlayabilir.
Ürünün nasıl dağıtılacağının yollarını öğrenip, farklı stratejiler belirleyebilir.
Satış arttırıcı çabalar, reklam, halkla ilişkiler, kişisel satış, doğrudan pazarlama kavramlarını anlayarak yorum yapabilir.
Farklı pazarlama stratejilerini tanır, uluslararası pazar analizi yapma becerisi edinir.
Pazarlama konusundaki yeni gelişmeleri izleyebilir.
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Pazarlama kavramı, Pazarlamanın gelişim aşamaları
2. Hafta  Pazarlama fonksiyonları, Pazarlamanın çevre koşulları
3. Hafta  Pazarlama bilgi sistemi ve pazarlama araştırmaları
4. Hafta  Pazar kavramı: pazar bölümleme ve hedef pazar seçimi
5. Hafta  Ürün, yeni ürün geliştirme, ürün yaşam evresi
6. Hafta  Fiyat, fiyatlama stratejileri, fiyat politikaları
7. Hafta  Dağıtım, dağıtım kanalları, dağıtım kanallarının seçimi
8. Hafta  Satış arttırıcı çabalar, reklam, halkla ilişkiler, kişisel satış, doğrudan pazarlama
9. Hafta  Pazarlama stratejileri
10. Hafta  Uluslararası pazarlama
11. Hafta  Pazarlama İletişimi
12. Hafta  Pazarlamada yeni gelişmeler
13. Hafta  Pazarlamada yeni gelişmeler
14. Hafta  Final Sınavı
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  ALTUNIŞIK. R., ÖZDEMİR. Ş., TORLAK. Ö., “Modern Pazarlama”, Değişim Yayınları, 2002, İstanbul, Türkiye. KOTLER. P., “Principles of Marketing”, Prentice Hall, 1987, New Jersey, USA TEK. Ö.B., “Pazarlama İlkeleri”, Cem Ofset, İzmir, 1997, Türkiye
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
2
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
2
20
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
1
4
4
 Sunu hazırlama
1
3
3
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
5
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
5
5
 Diğer
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
100
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Elektrik Elektronik Mühendisliği alanındaki bilimsel sorunları belirleme ve tanımlama.X
2
Mühendislik alanındaki bilimsel sorunları modelleme ve çözme becerisini edinme.X
3
Elektriksel bir sistemi ve elemanlarını çözümleme, tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi edinme.X
4
Mühendislik uygulamaları için gereken modern teknik ve araçları kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme, deney tasarlama, uygulama, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinme.X
5
Bilgiye erişebilme yöntemini bilme ve bu amaçla literatür araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, disiplinli çalışma gruplarına uyum gösterebilme toplulukta etkin çalışabilme becerisi ve sorumluluk alma özgüveni, Türkçe sözlü/yazılı iletişim kurma becerisi ve en az bir yabancı dil bilgisine sahip olma.X
6
Mesleki ve etik sorumluluklarını bilme, proje yönetimi, alan uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçli; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibi olma.X
7
Yaşam boyu öğrenme bilincini edinme; bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleme ve kendini yenileme becerisine sahip olma.X
8
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının, yurdumuz ve insanlığın yararına kullanılması gerektiğini bilme, çalışmalarının toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma.X
9
Girişimci ve yenilikçi anlayışa sahip aktif biri olma.X
10
Projelendirme ve proje sonuçlarını yaygınlaştırabilme.X