GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
VERİ YAPILARI/EE-361
Dersin Adı: VERİ YAPILARI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Ercan Nurcan YILMAZ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/enyilmaz
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  enyilmaz@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Veri tiplerini tanımlayabilme. Sıralı-Doğrudan Erişimli dosyaları oluşturabilme ve kullanabilme.
İşaretçi tip değişkenleri kavrayıp tanıyabilme. Özyineleme program parçaları oluşturabilme. Sıralama-Arama yöntemlerini kavrayabilme.
Kütüphane oluşturabilme ve mevcut kütüphaneleri inceleyebilme. Bilgisayar portlarını kullanıp kontrol edebilme






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Veri yapılarına giriş
2. Hafta  Diziler ve yığıtlar
3. Hafta  Özyineleme, tanımı ve uygulamaları
4. Hafta  Gelişmiş prosedür ve fonksiyon kullanımları
5. Hafta  Özyineleme verimi
6. Hafta  Kuyruklar ve listeler
7. Hafta  Bağlı listeler ve diğer liste yapıları
8. Hafta  Arasınav
9. Hafta  Ağaçlar, ikili ağaçlar Ara sınav
10. Hafta  liste yapılarının ikili ağaç olarak gösterimi
11. Hafta  Huffman algoritması
12. Hafta  Hash tabloları Sıralama algoritmaları.
13. Hafta  Arama algoritmaları. Çizgeler ve uygulamaları
14. Hafta  Saklama yönetimi
15. Hafta  Yılsonu sınavı
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  • Data Structures and Problem Solving Using Java, Third edition Mark Allen Weiss, Addison Wesley, 2006, ISBN: 0-312-31255-74 •Data Structures and Algorithms in Java, 4th edition Michael T. Goodrich, Roberto Tamassia, 2006, Wiley, 0-471-73884-0 •Object-Oriented Data Structures Using Java, 2nd edition Nell Dale, Daniel T. Joyce, Chip Weems, 2006, Jones and Bartlett, 0-763-737461
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
0
0
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
15
1
15
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
15
1
15
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
15
2
30
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
105
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Elektrik Elektronik Mühendisliği alanındaki bilimsel sorunları belirleme ve tanımlama.X
2
Mühendislik alanındaki bilimsel sorunları modelleme ve çözme becerisini edinme.X
3
Elektriksel bir sistemi ve elemanlarını çözümleme, tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi edinme.X
4
Mühendislik uygulamaları için gereken modern teknik ve araçları kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme, deney tasarlama, uygulama, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinme.X
5
Bilgiye erişebilme yöntemini bilme ve bu amaçla literatür araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, disiplinli çalışma gruplarına uyum gösterebilme toplulukta etkin çalışabilme becerisi ve sorumluluk alma özgüveni, Türkçe sözlü/yazılı iletişim kurma becerisi ve en az bir yabancı dil bilgisine sahip olma.X
6
Mesleki ve etik sorumluluklarını bilme, proje yönetimi, alan uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçli; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibi olma.X
7
Yaşam boyu öğrenme bilincini edinme; bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleme ve kendini yenileme becerisine sahip olma.X
8
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının, yurdumuz ve insanlığın yararına kullanılması gerektiğini bilme, çalışmalarının toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma.X
9
Girişimci ve yenilikçi anlayışa sahip aktif biri olma.X
10
Projelendirme ve proje sonuçlarını yaygınlaştırabilme.X