GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
HABERLEŞME ELEKTRONİĞİ LAB./EE-327
Dersin Adı: HABERLEŞME ELEKTRONİĞİ LAB.
Dersin Kredisi: 1 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Murat Yücel
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/muyucel
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  muyucel@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bu dersi alan öğrenciler Haberleşme sistemlerinde kullanılan filtre, yükselteç, osilatör, modülatör ve demodülatör tasarım ve analizini yapar.
Bu dersi alan öğrenciler Aktif ve pasif filtrelerin tasarımını yapar.
Bu dersi alan öğrenciler Makes the design of active and passive filters.
Bu dersi alan öğrenciler Genişband transformatörlü kuplaj devrelerinin tasarımını yapar.
Bu dersi alan öğrenciler Darband transformatörlü kuplaj devrelerinin tasarımını yapar.
Bu dersi alan öğrenciler RF-IF yükselteçlerin analizini yapar.
Bu dersi alan öğrenciler Y-parametreleri kullanılarak RF-IF yükselteç tasarımını yapar.
Bu dersi alan öğrenciler Sinüzoidal osilatörler ve kristal osilatörleri bilir.
Bu dersi alan öğrenciler Genlik ve frekans modülatörlerinin tasarımını yapar.
Bu dersi alan öğrenciler Genlik ve frekans modülatörlerinin tasarımını yapar.
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Elektronik Lab 1, 2.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Aktif ve pasif filtreler
2. Hafta  Aktif filtrelerin tasarım teknikleri
3. Hafta  Aktif filtrelerin tasarım teknikleri
4. Hafta  Genişband transformatörlü kuplaj devreleri
5. Hafta  Darband transformatörlü kuplaj devreleri
6. Hafta  RF-IF yükselteçlerin analizi
7. Hafta  Y-parametreleri kullanılarak RF-IF yükselteç tasarımı
8. Hafta  Ara Sınav.
9. Hafta  Sinüzoidal osilatörler
10. Hafta  Kristal osilatörler
11. Hafta  Güç Yükselteçleri
12. Hafta  Genlik ve frekans modülatörleri
13. Hafta  Genlik ve frekans demodülatörleri
14. Hafta  Genlik ve frekans demodülatörleri
15. Hafta  Final Sınavı
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Communication Circuits: Analysis and Design- Kenneth K. Clarke and Donald T. Hess
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
0
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
7
1
7
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
5
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
50
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Elektrik Elektronik Mühendisliği alanındaki bilimsel sorunları belirleme ve tanımlama.X
2
Mühendislik alanındaki bilimsel sorunları modelleme ve çözme becerisini edinme.X
3
Elektriksel bir sistemi ve elemanlarını çözümleme, tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi edinme.X
4
Mühendislik uygulamaları için gereken modern teknik ve araçları kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme, deney tasarlama, uygulama, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinme.X
5
Bilgiye erişebilme yöntemini bilme ve bu amaçla literatür araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, disiplinli çalışma gruplarına uyum gösterebilme toplulukta etkin çalışabilme becerisi ve sorumluluk alma özgüveni, Türkçe sözlü/yazılı iletişim kurma becerisi ve en az bir yabancı dil bilgisine sahip olma.X
6
Mesleki ve etik sorumluluklarını bilme, proje yönetimi, alan uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçli; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibi olma.X
7
Yaşam boyu öğrenme bilincini edinme; bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleme ve kendini yenileme becerisine sahip olma.X
8
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının, yurdumuz ve insanlığın yararına kullanılması gerektiğini bilme, çalışmalarının toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma.X
9
Girişimci ve yenilikçi anlayışa sahip aktif biri olma.X
10
Projelendirme ve proje sonuçlarını yaygınlaştırabilme.X