GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ELEKTRİK MAKİNELERİ LAB.-I/EE-315
Dersin Adı: ELEKTRİK MAKİNELERİ LAB.-I
Dersin Kredisi: 1 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Güngör BAL
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/gunbal
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  gunbal@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Transformatörün polaritelerini bulma
Transformatörün sarım sayılarını bulma
Transformatörün DC deneyi ile boş çalışma ve kısa devre deneylerini yapma
Oto transformatörlerini inceme, çeşitli bağlantılarını yapma
Üç-fazlı transformator bağlantılarını bilme
Yabancı uyartımlı DA generatörlerinin boş çalışma deneyini yapma
Yabancı uyartımlı DA generatörlerinin dış karakteristiğini çıkarma
Şönt generatörün boş ve yüklü çalışma karakteristiklerini çıkarma
Şönt motorun hız-moment karakteristiğini çıkarma
Seri motorun çıkış karakteristiğini elde etme
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Elektrik makinaları I
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Transformatörün polaritelerinin bulunması.
2. Hafta  Transformatörün sarım sayılarının bulunması
3. Hafta  Transformatörün DC deneyi ile boş çalışma ve kısa devre deneyleri
4. Hafta  Oto transformatörlerinin incelenmesi, çeşitli bağlantılar.
5. Hafta  Üç-fazlı transformator bağlantılarının incelenmesi
6. Hafta  Yabancı uyartımlı DA generatörlerinin boş çalışma deneyi
7. Hafta  Yabancı uyartımlı DA generatörlerinin dış karakteristiği
8. Hafta  Şönt generatörün boş çalışma karakteristiği
9. Hafta  Şönt generatörün çıkş karakteristiği
10. Hafta  Şönt motorun hız-moment karakteristiği
11. Hafta  Şönt motorun hız karakteristiği
12. Hafta  Seri motorun çıkış karakteristiği
13. Hafta  Seri motorun hız karakteristiği
14. Hafta  Genel değerlendirme
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Güngör BAL, Doğru Akım Makinaları ve Sürücüleri, Seçkin Yayınevi,3.baskı, Ankara 2008 Güngör BAL, Transformatorlar, Seçkin Yayınevi,2.baskı, Ankara 2012
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Gösterme, Uygulama
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
0
0
 Uygulama
4
30
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
2
10
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
0
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
14
1
14
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
7
1
7
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
7
1
7
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
56
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.24
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Elektrik Elektronik Mühendisliği alanındaki bilimsel sorunları belirleme ve tanımlama.X
2
Mühendislik alanındaki bilimsel sorunları modelleme ve çözme becerisini edinme.X
3
Elektriksel bir sistemi ve elemanlarını çözümleme, tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi edinme.X
4
Mühendislik uygulamaları için gereken modern teknik ve araçları kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme, deney tasarlama, uygulama, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinme.X
5
Bilgiye erişebilme yöntemini bilme ve bu amaçla literatür araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, disiplinli çalışma gruplarına uyum gösterebilme toplulukta etkin çalışabilme becerisi ve sorumluluk alma özgüveni, Türkçe sözlü/yazılı iletişim kurma becerisi ve en az bir yabancı dil bilgisine sahip olma.X
6
Mesleki ve etik sorumluluklarını bilme, proje yönetimi, alan uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçli; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibi olma.X
7
Yaşam boyu öğrenme bilincini edinme; bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleme ve kendini yenileme becerisine sahip olma.X
8
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının, yurdumuz ve insanlığın yararına kullanılması gerektiğini bilme, çalışmalarının toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma.X
9
Girişimci ve yenilikçi anlayışa sahip aktif biri olma.X
10
Projelendirme ve proje sonuçlarını yaygınlaştırabilme.X