GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ELEKTRİK ENERJİSİ ÜRETİMİ/EE-305
Dersin Adı: ELEKTRİK ENERJİSİ ÜRETİMİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Ramazan BAYINDIR. Doç. Dr. Erdal IRMAK
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/bayindir/, http://websitem.gazi.edu.tr/site/erdal
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  bayindir@gazi.edu.tr, edal@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Hidroelektrik ve Termik santrallerin yapısını, çalışma prensibini ve önemli işletme elemanlarını öğrenebilmek,
Enerji ve yakıt maliyetini hesaplayabilmek,
Optimum yük dağılımını yapabilmek,
Santralleri işletme ve kuruluş maliyetleri, optimum yüklenme sınırları, devreye girme süreleri, çevresel etkiler vb. açısından kıyaslayabilmek.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Enerji kaynakları ve enerji talepleri
2. Hafta  Santrallar ve çeşitleri
3. Hafta  Su türbinleri, Hidrolik türbin genaratörleri,• Generatör tipleri kısa devre durumları
4. Hafta  Generatör gerilim regülasyonu, Hidrolik ve termik santrallerin yapıları, kullanılan elektriki donanımları, Termik santralların bakımları, santral çalı
5. Hafta  Generatör gerilim regülasyonu, Hidrolik ve termik santrallerin yapıları, kullanılan elektriki donanımları, Termik santralların bakımları, santral çalı
6. Hafta  Gaz türbinleri ve santralları, kullanılan elemanlar. Santralda kullanılan yakıtlar ve çevreye etkisi.
7. Hafta  Gaz türbinleri ve santralları, kullanılan elemanlar. Santralda kullanılan yakıtlar ve çevreye etkisi. Nükleer radyasyon ve korunma yöntemleri.
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Atıklar ve bunlardan elde edilen enerji. Alternatif enerji sistemleri. Santrallerin oluşturduğu çevresel sorunlar.
10. Hafta  Elektrik Santrallerinin Yapıları ve Yer Seçimi
11. Hafta  Kurulu Güç ve Ünite Sayısının Belirlenmesi; Günlük Yer Eğrisine ve Düzenlenmiş Yük Eğrisine Göre Tasarım ve İşletme Kriterleri
12. Hafta  Kurulu Güç ve Ünite Sayısının Belirlenmesi; Günlük Yer Eğrisine ve Düzenlenmiş Yük Eğrisine Göre Tasarım ve İşletme Kriterleri
13. Hafta  Göre Kuruluş Maliyeti ve Kwh Maliyeti
14. Hafta  Santrallerde Elektrik Donanımı, Generatör İşletmesi
15. Hafta  Reaktif Kompanzasyon Tesisleri; Transformator ve Şalt İstasyonları Tip ve Tip Belirleme Biçimleri
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1-Powerplant Technology, M.M.El-Wakil, McGRAW-HILL. – 2-Power Plant Engineering, Lawrence F. Drbal, Kayla; Boston, Pat (Eds.) Hardcover 1996, ISBN: 978-0-412-06401-2 Springer.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  --
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
3
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
3
20
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
1
14
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
2
28
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
6
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
6
6
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
96
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.84
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Elektrik Elektronik Mühendisliği alanındaki bilimsel sorunları belirleme ve tanımlama.X
2
Mühendislik alanındaki bilimsel sorunları modelleme ve çözme becerisini edinme.X
3
Elektriksel bir sistemi ve elemanlarını çözümleme, tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi edinme.X
4
Mühendislik uygulamaları için gereken modern teknik ve araçları kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme, deney tasarlama, uygulama, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinme.X
5
Bilgiye erişebilme yöntemini bilme ve bu amaçla literatür araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, disiplinli çalışma gruplarına uyum gösterebilme toplulukta etkin çalışabilme becerisi ve sorumluluk alma özgüveni, Türkçe sözlü/yazılı iletişim kurma becerisi ve en az bir yabancı dil bilgisine sahip olma.X
6
Mesleki ve etik sorumluluklarını bilme, proje yönetimi, alan uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçli; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibi olma.X
7
Yaşam boyu öğrenme bilincini edinme; bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleme ve kendini yenileme becerisine sahip olma.X
8
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının, yurdumuz ve insanlığın yararına kullanılması gerektiğini bilme, çalışmalarının toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma.X
9
Girişimci ve yenilikçi anlayışa sahip aktif biri olma.X
10
Projelendirme ve proje sonuçlarını yaygınlaştırabilme.X