GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ELEKTROMANYETİK ALAN TEORİSİ II/EE 216
Dersin Adı: ELEKTROMANYETİK ALAN TEORİSİ II
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 4 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Erol KURT
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/ekurt
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ekurt@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bu dersi alan öğrenciler manyetik devreleri, eşdeğer devre çıkarmayı ve temel manyetik kanunlar ile Maxwell denklemlerini öğrenir.
Statik manyetik alanlar, Biot-Savard Kanunu öğrenilir.
Amper-Kuvvet Kanunu, Manyetik Gauss Kanunu,Statik alan uygulamaları öğrenilir.
Manyetik Devreler, Zamanla değişen manyetik alanlar öğrenilir.
Emk ve Faraday kanunu öğrenilir.
Maxwell denklemleri, İndüksiyon öğretilir.
Manyetik alanda enerji ve manyetik devre uygulamalarını öğrenilir.


 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Fizik I-II, Matematik
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Fizik I-II, Matematik
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Statik manyetik alanlara giris, Biot-Savart yasası, Ampère yasası
2. Hafta  Manyetik tork, Gauss yasası, Manyetik vektör potansiyeli
3. Hafta  Manyetik alan siddeti, Ampere devre yasası
4. Hafta  Manyetik malzemeler, ferromanyetizma, manyetik vektörel potansiyel
5. Hafta  Sınır sartları, manyetik alandaki enerji, dogrusal ve dogrusal olmayan manyetik devreler
6. Hafta  Statik alan uygulamaları, yüklü parçacıgın sapması, katot ısınlı osiloskop
7. Hafta  Generatör, elektrostatik voltmetre,
8. Hafta  Vize sınavı
9. Hafta  Hall-etkisi, DA motoru
10. Hafta  Zamanla degisen elektromanyetik alanlara giris, harekete baglı emk, Faraday indükleme yasası
11. Hafta  Maxwell esitligi, Öz indüktans, Ortak indüktans, kuplajlı sargıların indüktansı,
12. Hafta  Poynting teoremi, Zaman harmonik alanlar
13. Hafta  Transformatör
14. Hafta  Elektromanyetik alanların bilgisayar destekli analizi ve simülasyonu
15. Hafta  Final
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   David, Keun Cheng, Fundamentals of Engineering Elektromagnetics, Addison-Wesley Publishing Company, 4. Griffiths, David J., Introduction to Electrodynamics, Prentice-Hall Inc., 1991. David, Keun Cheng, Fundamentals of Engineering Elektromagnetics, Addison-Wesley Publishing Company, 4. Griffiths, David J., Introduction to Electrodynamics, Prentice-Hall Inc., 1991.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
50
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
1
5
5
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
1
5
5
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
3
5
15
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
5
15
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
85
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Elektrik Elektronik Mühendisliği alanındaki bilimsel sorunları belirleme ve tanımlama.X
2
Mühendislik alanındaki bilimsel sorunları modelleme ve çözme becerisini edinme.X
3
Elektriksel bir sistemi ve elemanlarını çözümleme, tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi edinme.X
4
Mühendislik uygulamaları için gereken modern teknik ve araçları kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme, deney tasarlama, uygulama, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinme.X
5
Bilgiye erişebilme yöntemini bilme ve bu amaçla literatür araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, disiplinli çalışma gruplarına uyum gösterebilme toplulukta etkin çalışabilme becerisi ve sorumluluk alma özgüveni, Türkçe sözlü/yazılı iletişim kurma becerisi ve en az bir yabancı dil bilgisine sahip olma.X
6
Mesleki ve etik sorumluluklarını bilme, proje yönetimi, alan uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçli; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibi olma.X
7
Yaşam boyu öğrenme bilincini edinme; bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleme ve kendini yenileme becerisine sahip olma.X
8
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının, yurdumuz ve insanlığın yararına kullanılması gerektiğini bilme, çalışmalarının toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma.X
9
Girişimci ve yenilikçi anlayışa sahip aktif biri olma.X
10
Projelendirme ve proje sonuçlarını yaygınlaştırabilme.X