GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
GÜÇ SİSTEMLERİ LAB./EE331
Dersin Adı: GÜÇ SİSTEMLERİ LAB.
Dersin Kredisi: 1 Ders AKTS : 1
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Ramazan BAYINDIR, Doç. Dr. Erdal IRMAK
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/web/bayindir,www.gazi.edu.tr/web/erdal
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  bayindir@gazi.edu.tr, erdal@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Güç sistemlerinde kullanılan temel elemanları tanıma, çalışma prensiplerini anlama.
Santrallerde paralel bağlanma, yük paylaşımı ve yük-frekans kontrolü konusunda bilgi sahibi olma
Güç sistemlerinde kullanılan koruma ve ölçme sistemleri deneylerini yapabilme
Deneysel sonuçların analizi ve rapor hazırlama





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders yüz yüze eğitim ve laboratuvar ortamında deney yapma şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin eş koşulu EE-329 Güç Sistemleri dersidir.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Güç Sistemleri
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Alternatör ve senkron motor deneyi
2. Hafta  Kısa devre deneyi
3. Hafta  Yüksüz performanslar, kısa devre performanslar, sıfır empedans deneyi
4. Hafta  Yük karakteristikleri, yük performansları, regülasyon performansları deneyi
5. Hafta  Kısa devre performanslar
6. Hafta   Yüksüz performanslar (havai hat modeli )
7. Hafta  Reaktif güç Denkleştirme, reaktif güç kontrolü
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Paralel denkleştirme deneyi, Seri denkleştirme deneyi
10. Hafta  Tek fazlı kısa devre deneyi
11. Hafta  Toprak kontaklı iki fazlı kısa devre deneyi Toprak kontaksız iki fazlı kısa devre deneyi
12. Hafta  İzole edilmiş nötr nokta sistemi ( toprak hatası )
13. Hafta  Petersen yok etme bobini
14. Hafta  Aktif enerji indüksiyon sayacı deneyi Reaktif enerji indüksiyon sayacı deneyi
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  DELORENZO deney föyleri
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Uygulama
 -- STAJ / UYGULAMA
  ---
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
0
0
 Uygulama
1
20
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
0
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
7
1
7
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
1
1
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
36
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
1.44
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
1
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Elektrik Elektronik Mühendisliği alanındaki bilimsel sorunları belirleme ve tanımlama.X
2
Mühendislik alanındaki bilimsel sorunları modelleme ve çözme becerisini edinme.X
3
Elektriksel bir sistemi ve elemanlarını çözümleme, tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi edinme.X
4
Mühendislik uygulamaları için gereken modern teknik ve araçları kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme, deney tasarlama, uygulama, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinme.X
5
Bilgiye erişebilme yöntemini bilme ve bu amaçla literatür araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, disiplinli çalışma gruplarına uyum gösterebilme toplulukta etkin çalışabilme becerisi ve sorumluluk alma özgüveni, Türkçe sözlü/yazılı iletişim kurma becerisi ve en az bir yabancı dil bilgisine sahip olma.X
6
Mesleki ve etik sorumluluklarını bilme, proje yönetimi, alan uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçli; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibi olma.X
7
Yaşam boyu öğrenme bilincini edinme; bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleme ve kendini yenileme becerisine sahip olma.X
8
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının, yurdumuz ve insanlığın yararına kullanılması gerektiğini bilme, çalışmalarının toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma.X
9
Girişimci ve yenilikçi anlayışa sahip aktif biri olma.X
10
Projelendirme ve proje sonuçlarını yaygınlaştırabilme.X