GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ELEKTRİK ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ/EE 103
Dersin Adı: ELEKTRİK ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Cemal YILMAZ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/cemal
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  cemal@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bu dersi alan ve başaran öğrenciler elektrik elektronik mühendisliğin ana derslerine başlamak için yeterli duruma gelir.
Bu dersi alan ve başaran öğrenciler mühendislik alanındaki bilimsel sorunları saptar.
Bu dersi alan ve başaran öğrenciler mühendislik alanındaki bilimsel sorunları tanımlar.
Bu dersi alan ve başaran öğrenciler mühendislik alanındaki bilimsel sorunları modelleme ve çözme becerisini edinir.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Birim sistemleri, elektrikte kullanılan temel büyüklüklerin tanımı.
2. Hafta  Elektrik devrelerine giriş. Elektrik yükü, potansiyeli, akım, güç, devre elemanlarının tanımı
3. Hafta  Direnç değişimi, öz iletkenlik, Ohm kanunu ve uygulamaları, dirençlerin paralel seri bağlanması
4. Hafta  Elektriğin kimyasal etkisi, pil, iç direnç, akü.
5. Hafta  Elektriğin kimyasal etkisi, pil, iç direnç, akü.
6. Hafta  Kondansatör ve kapasite, kondansatörlerin seri-paralel bağlanması.
7. Hafta  Kondansatör ve kapasite, kondansatörlerin seri-paralel bağlanması.
8. Hafta  Vize sınavı
9. Hafta  Manyetik Devreler, Elektrik alanı, alan şiddeti ,elektrik akısı ve akı yoğunluğu .
10. Hafta  Elektromanyetizma, manyetik bağlı devreler.
11. Hafta  Elektromanyetizma, manyetik endüksiyon.
12. Hafta  Yarıiletken malzemeler.
13. Hafta  p-n birleşimi ve diyotların çalışması.
14. Hafta  Transistorler ve çalışma prensipleri,Transistorler ve çalışma prensipleri.
15. Hafta  Final sınavı
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. John Bird, “Electrical and Electronic Principles and Technology”, Newnes, 2sd edition , 2003 2. Ray Powell, “Introduction to Electric Circuits”, Arnold, 1995 3. Arifoğlu Uğur., Elektrik-Elektronik Mühendisliğinin Temelleri, Cilt I-II, Alfa Yayınevi, İstanbul (2000).
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
2
20
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
3
3
9
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
3
3
9
 Materyal tasarlama, uygulama
1
1
1
 Rapor hazırlama
1
2
2
 Sunu hazırlama
1
1
1
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
3
4
12
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
4
12
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
75
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Elektrik Elektronik Mühendisliği alanındaki bilimsel sorunları belirleme ve tanımlama.X
2
Mühendislik alanındaki bilimsel sorunları modelleme ve çözme becerisini edinme.X
3
Elektriksel bir sistemi ve elemanlarını çözümleme, tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi edinme.X
4
Mühendislik uygulamaları için gereken modern teknik ve araçları kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme, deney tasarlama, uygulama, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinme.X
5
Bilgiye erişebilme yöntemini bilme ve bu amaçla literatür araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, disiplinli çalışma gruplarına uyum gösterebilme toplulukta etkin çalışabilme becerisi ve sorumluluk alma özgüveni, Türkçe sözlü/yazılı iletişim kurma becerisi ve en az bir yabancı dil bilgisine sahip olma.X
6
Mesleki ve etik sorumluluklarını bilme, proje yönetimi, alan uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçli; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibi olma.X
7
Yaşam boyu öğrenme bilincini edinme; bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleme ve kendini yenileme becerisine sahip olma.X
8
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının, yurdumuz ve insanlığın yararına kullanılması gerektiğini bilme, çalışmalarının toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma.X
9
Girişimci ve yenilikçi anlayışa sahip aktif biri olma.X
10
Projelendirme ve proje sonuçlarını yaygınlaştırabilme.X