GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ELEKTROMANYATİK ALAN TEORİSİ-I/EE-215
Dersin Adı: ELEKTROMANYATİK ALAN TEORİSİ-I
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 3 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Erol KURT
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/ekurt
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ekurt@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Ggradiyent, diverjans, curl ve çizgi, yüzey ve hacim integralleri, diverjans, Gauss ve Stokes teoremlerini öğrenir.
Yük dağılımları arasındaki kuvvetleri hesaplama yeteneği kazanacak, dikdörtgen, silindirik ve küresel yüklü geometrileri analiz edebilir.
Basit geometriye sahip malzemelerin analizini öğrenir.
Verilen bir problem için elektrik alanı sınır şartlarını uygulayabilecektir.
3 boyutlu Poisson ve Laplace eşitlikleri içeren problemleri çözebilecektir.
Elektriksel potansiyeli öğrenir.



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Yüz yüze
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Fizik I-II, Matematik I-I
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  -
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Elektromanyetik alan teorisine giris, alan kavramı, vektörel analiz, skaler ve vektör alanları
2. Hafta  Dikdörtgen, silindirik ve küresel koordinat sistemleri
3. Hafta  Uzunluk, yüzey ve hacim diferansiyel elemanları, çizgisel, yüzey ve hacim integralleri
4. Hafta  Gradiyent, diverjans, rotasyonel işlemleri
5. Hafta  Diverjans ve stokes teoremleri, Laplace operatörü
6. Hafta  Green teoremi, alanların sınıflandırılması
7. Hafta  Statik elektrik alanları, Coulomb yasası, elektrik alan siddeti, yük dağılımları
8. Hafta  Vize
9. Hafta  Elektrik akısı, akı yoğunlugu, Gauss yasası, elektriksel potansiyel
10. Hafta  Elektriksel dipol, elektrik alanındaki iletkenler
11. Hafta  Elektrik alandaki dielektrikler, elektrik alanından depolanan enerji
12. Hafta  Sınır değer problemleri, kapasitörler ve sığa, Poisson ve Laplace esitlikleri
13. Hafta  Görüntü yük metodu, Kararlı elektrik akımları, akım yogunluğu, iletim ve taşınım akımları
14. Hafta  Direnç kavramı, süreklilik eşitliği, Joule kanunu
15. Hafta  Final
16. Hafta  -
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  David, Keun Cheng, Fundamentals of Engineering Elektromagnetics, Addison-Wesley Publishing Company, 4. Griffiths, David J., Introduction to Electrodynamics, Prentice-Hall Inc., 1991.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
50
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
1
3
3
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
1
3
3
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
3
5
15
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
5
15
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
81
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.24
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Elektrik Elektronik Mühendisliği alanındaki bilimsel sorunları belirleme ve tanımlama.X
2
Mühendislik alanındaki bilimsel sorunları modelleme ve çözme becerisini edinme.X
3
Elektriksel bir sistemi ve elemanlarını çözümleme, tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi edinme.X
4
Mühendislik uygulamaları için gereken modern teknik ve araçları kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme, deney tasarlama, uygulama, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinme.X
5
Bilgiye erişebilme yöntemini bilme ve bu amaçla literatür araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, disiplinli çalışma gruplarına uyum gösterebilme toplulukta etkin çalışabilme becerisi ve sorumluluk alma özgüveni, Türkçe sözlü/yazılı iletişim kurma becerisi ve en az bir yabancı dil bilgisine sahip olma.X
6
Mesleki ve etik sorumluluklarını bilme, proje yönetimi, alan uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçli; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibi olma.X
7
Yaşam boyu öğrenme bilincini edinme; bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleme ve kendini yenileme becerisine sahip olma.X
8
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının, yurdumuz ve insanlığın yararına kullanılması gerektiğini bilme, çalışmalarının toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma.X
9
Girişimci ve yenilikçi anlayışa sahip aktif biri olma.X
10
Projelendirme ve proje sonuçlarını yaygınlaştırabilme.X