GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
KONTROL SİSTEMLERİ-II LAB./EE-312
Dersin Adı: KONTROL SİSTEMLERİ-II LAB.
Dersin Kredisi: 1 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd.Doç.Dr. Ali SAYGIN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/asaygin
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  asaygin@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Sistemlerin kararlılığını test eder
Kapalı döngü sistem tasarlar
Servo motor hız kontrolünü yapar.
Servo motor moment kontrolünü yapar.
Denetim sistemlerinde PID denetleyicilerin tasarımını yapar.
Denetim sistemlerinin Bode analizini uygular.
Bilgisayar yazılımları kullanılarak modelleme yapabilir.
PID denetleyicilerinin kök yer eğrisi ve sıklık tepkisi tasarımlarını yapabilir.
Sistemlerin kontrol edilebilirliğini test eder.
Sistemlerin gözlenebilirliğini test eder.
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders uygulamalı eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin eş koşulu EE 310 Kontrol Sistemleri -II dersidir.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  EE 310 Kontrol Sistemleri -II
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Servo motor hız kontrolü
2. Hafta  Servo motor pozisyon kontrolü
3. Hafta  Servo motor moment kontrolü
4. Hafta  Robotik uygulamalar
5. Hafta  Robotik uygulamalar
6. Hafta  Denetim sistemlerinde PID denetleyicilerin tasarımı
7. Hafta  Denetim sistemlerinde PID denetleyicilerin tasarımı
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Denetim sistemlerinin Bode analizi
10. Hafta  Bilgisayar yazılımları kullanılarak modelleme
11. Hafta  Bilgisayar yazılımları kullanılarak modelleme
12. Hafta  Bilgisayar yazılımları kullanılarak modelleme
13. Hafta  PID denetleyicilerinin kök yer eğrisi ve sıklık tepkisi tasarımları
14. Hafta  Sistemlerin kontroledilebilirliği ve gözlenebilirliği
15. Hafta  Final sınavı
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. Linear Control Systems: Analysis and Design, D’Azzo, Houpis, 4. Ed., McGraw-Hill 2. Modern Control Systems, Dorf, Bishop, 9. Ed, Addison Wesley 3. Feedback Control of Dynamical Systems, Franklin, Powell, Emami-Naeini, 4. Ed., Addison Wesley 4. Modern Control Engineering, Ogata, 4. Ed, Prentice Hall
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
10
 Uygulama
1
10
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
0
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
1
6
6
 Rapor hazırlama
1
4
4
 Sunu hazırlama
1
3
3
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
5
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
7
7
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
54
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.16
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Elektrik Elektronik Mühendisliği alanındaki bilimsel sorunları belirleme ve tanımlama.X
2
Mühendislik alanındaki bilimsel sorunları modelleme ve çözme becerisini edinme.X
3
Elektriksel bir sistemi ve elemanlarını çözümleme, tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi edinme.X
4
Mühendislik uygulamaları için gereken modern teknik ve araçları kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme, deney tasarlama, uygulama, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinme.X
5
Bilgiye erişebilme yöntemini bilme ve bu amaçla literatür araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, disiplinli çalışma gruplarına uyum gösterebilme toplulukta etkin çalışabilme becerisi ve sorumluluk alma özgüveni, Türkçe sözlü/yazılı iletişim kurma becerisi ve en az bir yabancı dil bilgisine sahip olma.X
6
Mesleki ve etik sorumluluklarını bilme, proje yönetimi, alan uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçli; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibi olma.X
7
Yaşam boyu öğrenme bilincini edinme; bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleme ve kendini yenileme becerisine sahip olma.X
8
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının, yurdumuz ve insanlığın yararına kullanılması gerektiğini bilme, çalışmalarının toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma.X
9
Girişimci ve yenilikçi anlayışa sahip aktif biri olma.X
10
Projelendirme ve proje sonuçlarını yaygınlaştırabilme.X