GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
OTOMASYON SİSTEMLERİ/EE-306
Dersin Adı: OTOMASYON SİSTEMLERİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Mahir Dursun, Yrd. Doç. Dr. Ali SAYGIN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://w3.gazi.edu.tr/~mdursun/tr-1.htm
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  mdursun@gazi.edu.tr, asaygin@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bu dersi alan öğrenciler elektrik kumanda devre elemanlarını bilir
Bu dersi alan öğrenciler elektrik motorlarına yol verme metodlarını bilir
Bu dersi alan öğrenciler, Yarıiletkenli kumanda devre elemanları tanır ve kullanır
Bu dersi alan öğrenciler, Programlanabilir Mantık Denetleyicilerin(PLC)elektriksel bağlantılarını yapar
Bu dersi alan öğrenciler PLC de iç ve dış röle uygulamalarını gerçekleştirir
Bu dersi alan öğrenciler zaman rölelerini problem çözümünde kullanır
Bu dersi alan öğrenciler temel seviyede PLC yazılımları gerçekleştirir


 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Kumanda devre elemanları, Kontaktörler, termik elemanlar, anahtarlar, röleler, termostatların sembolleri, özellikleri ve çalışma prensipleri.
2. Hafta  Motor kumanda devreleri; başlatma, durdurma, frenleme, yön değiştirme, yol verme,Hız kontrol devrelerinin semalarının çizimi ve bağlantıları.
3. Hafta  Yarıiletkenli kumanda devre elemanları, özellikleri, Limit-switch anahtarları, konum algılama
4. Hafta  1 fazlı ve 3 fazlı asenkron motor kontrol devreleri, uygulamaları
5. Hafta  Programlanabilir Mantık Denetleyiciler (PLC) ve ek modüllerin elektrik devre bağlantıları
6. Hafta  PLC de programlama mantıkları, iç ve dış röleler
7. Hafta  Zaman röleleri
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Sayıcılar
10. Hafta  Hafıza adreslerinde taşıma, kopyalama ve kaydırma komutları
11. Hafta  Analaog ve dijital dönüştürmeler ve uygulamaları
12. Hafta  Alt döngüler, gerçek zaman saati
13. Hafta  Kesmeler, yüksek hızlı sayıcı
14. Hafta  Endüstriyel haberleşme ağları, tuşlu dokunmatik panel uygulamaları
15. Hafta  Final sınavı
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. Electrical Command Circuits and PLC, Prof. İsmail Coşkun, Yrd. Doç. Dr. Mahir Dursun, Dr. Ali Saygın 2. Other PLC main source and application books
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
10
 Ödev
1
5
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
10
 Pratik
5
10
 Quiz
5
5
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
1
14
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
4
8
 Materyal tasarlama, uygulama
2
5
10
 Rapor hazırlama
1
6
6
 Sunu hazırlama
1
6
6
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
9
9
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
12
12
 Diğer
1
4
4
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
112
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Elektrik Elektronik Mühendisliği alanındaki bilimsel sorunları belirleme ve tanımlama.X
2
Mühendislik alanındaki bilimsel sorunları modelleme ve çözme becerisini edinme.X
3
Elektriksel bir sistemi ve elemanlarını çözümleme, tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi edinme.X
4
Mühendislik uygulamaları için gereken modern teknik ve araçları kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme, deney tasarlama, uygulama, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinme.X
5
Bilgiye erişebilme yöntemini bilme ve bu amaçla literatür araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, disiplinli çalışma gruplarına uyum gösterebilme toplulukta etkin çalışabilme becerisi ve sorumluluk alma özgüveni, Türkçe sözlü/yazılı iletişim kurma becerisi ve en az bir yabancı dil bilgisine sahip olma.X
6
Mesleki ve etik sorumluluklarını bilme, proje yönetimi, alan uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçli; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibi olma.X
7
Yaşam boyu öğrenme bilincini edinme; bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleme ve kendini yenileme becerisine sahip olma.X
8
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının, yurdumuz ve insanlığın yararına kullanılması gerektiğini bilme, çalışmalarının toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma.X
9
Girişimci ve yenilikçi anlayışa sahip aktif biri olma.X
10
Projelendirme ve proje sonuçlarını yaygınlaştırabilme.X