GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SAYISAL SİSTEM TASARIMI/EE-301
Dersin Adı: SAYISAL SİSTEM TASARIMI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. İbrahim SEFA, Yrd. Doç. Dr. Mehmet DEMİRTAŞ, Yrd. Doç. Dr. Necmi ALTIN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://w3.gazi.edu.tr/~isefa/, http://websitem.gazi.edu.tr/site/mehmetd/, http://websitem.gazi.edu.tr/site/naltin/
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  isefa@gazi.edu.tr, mehmetd@gazi.edu.tr, naltin@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bu dersi alan ve başaran öğrenciler sayısal sistem tasarımını yapar ve mevcut sistemlerin çalışmasını yorumlayabilir.








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Sayısal sistemlerin genel özellikleri
2. Hafta  İkili sayısal sistemler ve aritmetik işlemler
3. Hafta  Boole cebri ve lojik kapılar
4. Hafta  Lojik devrelerin elektriksel özellikleri
5. Hafta  Lojik fonksiyonların indirgenmesi
6. Hafta  Kombinasyonel devre tasarımı
7. Hafta  Orta ölçekli tümdevreler, pal, pla
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  pal ve pla kullanarak kombinasyonel devre tasarımı
10. Hafta  Flip floplar (ikili devreler)
11. Hafta  Senkron ardışıl devrelerin çözümlenmesi ve tasarımı
12. Hafta  Sayıcılar ve yazıcılar
13. Hafta  Algoritmik durum makinaları
14. Hafta  Asenkron ardışıl devrelerin çözümlenmesi ve tasarımı
15. Hafta  Final sınavı
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  DIGITAL DESIGN, M. MORIS MANO, PRINTICE HALL, 2002 (SAYISAL TASARIM, ÇEVİRİ, LITERATUR YAYINCILIK) DIGITAL DESIGN PRICIPLES & PRACTICES, 3. EDITION, PRENTICE HALL, 2001 LOGİC AND COMPUTER DESİGN FUNDAMENTALS", M.MORRİS MANO, CHARLES KİME, PRENTİCE HALL 2ND EDİTİON, 2000 CHEN, WAİ-KAİ, “LOGİC DESİGN”, CRC PRESS, BOCA RATON, FLA 2003. MANTIK DEVRELERİ, HÜSEYİN EKİZ, DEĞİŞİM YAYINEVİ, 2008
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme,
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
5
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
4
3
12
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
3
15
 Materyal tasarlama, uygulama
2
2
4
 Rapor hazırlama
5
3
15
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
3
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
3
6
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
103
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.12
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Elektrik Elektronik Mühendisliği alanındaki bilimsel sorunları belirleme ve tanımlama.X
2
Mühendislik alanındaki bilimsel sorunları modelleme ve çözme becerisini edinme.X
3
Elektriksel bir sistemi ve elemanlarını çözümleme, tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi edinme.X
4
Mühendislik uygulamaları için gereken modern teknik ve araçları kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme, deney tasarlama, uygulama, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinme.X
5
Bilgiye erişebilme yöntemini bilme ve bu amaçla literatür araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, disiplinli çalışma gruplarına uyum gösterebilme toplulukta etkin çalışabilme becerisi ve sorumluluk alma özgüveni, Türkçe sözlü/yazılı iletişim kurma becerisi ve en az bir yabancı dil bilgisine sahip olma.X
6
Mesleki ve etik sorumluluklarını bilme, proje yönetimi, alan uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçli; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibi olma.X
7
Yaşam boyu öğrenme bilincini edinme; bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleme ve kendini yenileme becerisine sahip olma.X
8
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının, yurdumuz ve insanlığın yararına kullanılması gerektiğini bilme, çalışmalarının toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma.X
9
Girişimci ve yenilikçi anlayışa sahip aktif biri olma.X
10
Projelendirme ve proje sonuçlarını yaygınlaştırabilme.X