GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SİNYALLER VE SİSTEMLER/EE-210
Dersin Adı: SİNYALLER VE SİSTEMLER
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 4 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç Dr. Orhan KAPLAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://w3.gazi.edu.tr/web/okaplan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  okaplan@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Ayrık ve sürekli zamanlı sinyallerin analizini yapabilir.
Ayrık ve sürekli zamanlı sinyallerin zaman domeninde sinyal işleme işlemlerini yapabilir.
Ayrık ve sürekli zamanlı sinyalleri frekans domeninde inceleyebilir
Sistemlerin zaman ve frekans domeninde nasıl temsil edileceğini ve bir temsil biçiminden diğerine nasıl geçileceğini öğrenmek. Sistemleri özelliklerin
Standart sinyallere karşı (impuls yanıtı, adım yanıtı) sistem yanıtlarının nasıl elde edileceğini ve sonra o yanıtlar aracılığıyla herhangi bir sinyal




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Devre Analizi II
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Sinyal ve sistemlerin sınıflandırılması: analog, sayısal, tek, çift, ayrık, sürekli, periyodik, enerji ve güç
2. Hafta  Sinyalleri, birim basamak, birim dürtü, karmaĢık üstel, bellekli ve belleksiz sistemler,nedensellik,doğrusallık
3. Hafta  Kararlılık, zamanla değiĢmezlik, geri beslemeli sistemler, örnek problemler
4. Hafta  Sürekli zamanda konvolüsyon integrali, özellikleri, basamak cevabı, DZD sistemlerin özellikleri
5. Hafta  Türevsel denklemlerle tanımlanan sistemler, özellikler, ayrık zamanda konvolüsyon toplamı, özellikler
6. Hafta  Fark denklemleriyle tanımlanan sistemler, tekrarlı çözüm, dürtü cevabı, örnek problemler
7. Hafta  Örnekler
8. Hafta  Vize
9. Hafta  Laplace dönüşümünün özellikleri, ters laplace dönüĢümü, tablo kullanımı, kısmi kesirlere açılım, sistem fonksiyonları
10. Hafta  z-dönüĢümü ve ayrık zamanlı sistemler, yakınsama bölgesi ve özellikleri, bazı iĢaretlerin z-dönüĢümleri
11. Hafta  Ters z-dönüĢümü, tablo kullanımı, güç serisi açılımı, kısmi kesirlere açılım, sistem fonksiyonları,örnekler
12. Hafta  Periyodik sinyallerin Fourier serisi,fourier dönüşümü, fourier dönüĢümü ile laplace dönüĢümü iliĢkisi
13. Hafta  Fourier dönüşümü özellikleri, Parseval teoremi, bozulmasız iletim, süzme, filtre tipleri, bant geniĢliği
14. Hafta  Ayrık Fourier serisi, fourier dönüşümü ve özellikleri, ayrık zamanlı DZD sistemlerin frekans tepkisi
15. Hafta  Final
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  A.V. Oppenheim, A.S. Willsky, S.H. Nawab, "Signals and Systems," Second Edition, Prentice-Hall, 1997. S. Haykin and B. Van Veen, Signals and Systems
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
2
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
3
3
9
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
3
3
9
 Materyal tasarlama, uygulama
3
2
6
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
3
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
3
6
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
78
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.12
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Elektrik Elektronik Mühendisliği alanındaki bilimsel sorunları belirleme ve tanımlama.X
2
Mühendislik alanındaki bilimsel sorunları modelleme ve çözme becerisini edinme.X
3
Elektriksel bir sistemi ve elemanlarını çözümleme, tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi edinme.X
4
Mühendislik uygulamaları için gereken modern teknik ve araçları kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme, deney tasarlama, uygulama, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinme.X
5
Bilgiye erişebilme yöntemini bilme ve bu amaçla literatür araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, disiplinli çalışma gruplarına uyum gösterebilme toplulukta etkin çalışabilme becerisi ve sorumluluk alma özgüveni, Türkçe sözlü/yazılı iletişim kurma becerisi ve en az bir yabancı dil bilgisine sahip olma.X
6
Mesleki ve etik sorumluluklarını bilme, proje yönetimi, alan uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçli; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibi olma.X
7
Yaşam boyu öğrenme bilincini edinme; bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleme ve kendini yenileme becerisine sahip olma.X
8
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının, yurdumuz ve insanlığın yararına kullanılması gerektiğini bilme, çalışmalarının toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma.X
9
Girişimci ve yenilikçi anlayışa sahip aktif biri olma.X
10
Projelendirme ve proje sonuçlarını yaygınlaştırabilme.X