GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SÜS TAŞLARI VE ŞEKİLLENDİRİLMESİ II/KMT-424-S
Dersin Adı: SÜS TAŞLARI VE ŞEKİLLENDİRİLMESİ II
Dersin Kredisi: 5 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   Öğr.Gör.Mehmet Fatih ÖZDEMİR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  mfozdemir@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  mfozdemir@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Kesilmiş Mücevher taşının taban kısmını düzleştirebilme.
Mücevher taşının istenilen taban ölçülerine göre kontur çizgilerini çizebilme.
Mücevher taşının taban kısmını kontur çizgilerine göre yontabilme.
Mücevher taşının yüksekliğini belirleyebilme.
Mücevher taşını belirlenen yüksekliğe göre kesebilme.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Mücevher taşı mineralojisi
2. Hafta  Mücevher taşı mineralojisi
3. Hafta  Mücevher taşının kırınım ve dilinim yönlerini belirlemek, Kırınım ve dilinim yönlerine göre
4. Hafta  Mücevher taşı parçalara ayırmak
5. Hafta  Kesilecek modele göre, istenilen boyutta Mücevher taşıı kesmek
6. Hafta  Kesilmiş Mücevher taşının taban kısmını düzleştirmek
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  Mücevher taşının taban kısmını kontur çizgilerine göre yontmak
9. Hafta  Mücevher taşının yüksekliğini belirlemek
10. Hafta  Mücevher taşını belirlenen yüksekliğe göre yontmak
11. Hafta  Kesilecek taşın formunu belirlemek
12. Hafta  Belirlenen forma göre Mücevher taşını işlemek
13. Hafta  Modele ve Mücevher taşının büyüklüğüne göre zımpara boyutunu belirlemek
14. Hafta  Mücevher taşının zımparasını ve cilasını yapmak
15. Hafta  Genel gözden geçirme
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  -Dovning, P. B. 1984. Opal cuttingmadeeasy. San Francisco. Sinkankas, J. 1962. Gem cutting a lapidary’smanual, NewYork. Perry, N., Perry, R., 1980. Practicalgemcutting, London.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Gösterme, Gözlem, Takım/Grup Çalışması.
 -- STAJ / UYGULAMA
  Staj için uygun değildir
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
20
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
4
56
 Okuma Faaliyetleri
3
3
9
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
2
4
 Materyal tasarlama, uygulama
9
5
45
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
1
1
1
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
149
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.96
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Kuyumculuk alanına yönelik terminoloji yetkinliğine sahip olabilmeX
2
Takı üretim sürecine yönelik yetkinliğe sahip olabilmeX
3
Takı malzemesi; taşlar, metaller, geleneksel ve çağdaş alaşımlar bilgisinde yetkinliğe sahip olabilmeX
4
Üç boyutlu nesneleri iki boyuta aktarılması becerisine sahip olabilmeX
5
Kuyumculuğa ve küçük ölçekli nesnelere yönelik soğuk ve sıcak işleme ortamlarında yetkinliğe sahip olabilmeX
6
Metal döküm süreçlerinin tümünde yetkinliğe sahip olabilme
7
Kuyumculuk sanat ve teknolojisi tarihine yönelik bilgi birikimine sahip olabilmeX
8
Tasarlama becerisi, verilen bir konuya göre tasarım yönlendirme, problem çözme, vb. gibi tasarıma yönelik kaygıları çözebilmeX
9
Kuyumculuğa yönelik konularda entelektüel anlayışa sahip olabilmeX
10
Disiplinler arası çalışabilme yetisine sahip olabilmeX
11
Mesleki ve etik sorumluluk bilincinde olabilmeX
12
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisine sahip olabilmeX
13
En az bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak mesleki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme