GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
KAYIP MUM TEKNİĞİ/KMT-324-S
Dersin Adı: KAYIP MUM TEKNİĞİ
Dersin Kredisi: 5 Ders AKTS : 7
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Öğr.Gör. Mehmet Fatih ÖZDEMİR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/mfozdemir
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  mfozdemir@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Mum modelleme yapabilir.
Hassas döküm tekniklerini bilerek temel uygulamaları yapabilir.
Vakum ve santrifüj döküm ekipmanını bilip döküm yapabilir.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Döküm yöntemleri, hassas döküm tekniğini tanımlama ve işlem basamakları
2. Hafta  Döküm için model tasarlama
3. Hafta  Mum ile tasarıma uygun üç boyutlu form oluşturma
4. Hafta  Mum model üzerinde detay çalışma
5. Hafta  Dökülecek metal miktarının hesaplanması
6. Hafta  Kauçuk kalıplama işlemleri (kauçuğa alma, pişirme, kesme)
7. Hafta  Ara Sınav
8. Hafta  Kauçuk kalıba mum basma
9. Hafta  Mum modellerin dizimi
10. Hafta  Alçı / su oranı hesaplaması ve alçılama işlemleri
11. Hafta  Mum indirme ve pişirme işlemleri
12. Hafta  Metal miktarı, alaşım hazırlama ve döküm işlemi
13. Hafta  Metal ağaçların alçıdan temizlenmesi ve ağartılması
14. Hafta  Modellerin koçandan ayrılması ve yollukların kesimi
15. Hafta  Final Sınavı
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Anonim. (2000). Altın Takı Üretimi Teknik El Kitabı. İstanbul: Dünya Altın Konseyi Aras, N. (1996). Modern Kuyumculuk. İstanbul: Fatih Ofset. Ayter, A. (1996). Kuyumculuk Meslek Bilgisi ve Mücevherat Sanatı. İstanbul: Arset. Özer, H. ve Arkadaşları. (2004). Kuyumculuk Meslek Bilgisi. İstanbul: Devlet Kitapları Müdürlüğü. Untracht, O. (1988). Jewelry Concepts and Technology. London: Robert Hale Ltd. Vitiello, L. (1995). Modern Teknik ve Pratik Kuyumculuk. Ankara: M.E.B.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Gösterme, Gözlem
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
0
0
 Uygulama
2
20
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
4
56
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
14
4
56
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
12
12
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
12
12
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
164
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
6.56
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Kuyumculuk alanına yönelik terminoloji yetkinliğine sahip olabilmeX
2
Takı üretim sürecine yönelik yetkinliğe sahip olabilmeX
3
Takı malzemesi; taşlar, metaller, geleneksel ve çağdaş alaşımlar bilgisinde yetkinliğe sahip olabilmeX
4
Üç boyutlu nesneleri iki boyuta aktarılması becerisine sahip olabilme
5
Kuyumculuğa ve küçük ölçekli nesnelere yönelik soğuk ve sıcak işleme ortamlarında yetkinliğe sahip olabilmeX
6
Metal döküm süreçlerinin tümünde yetkinliğe sahip olabilmeX
7
Kuyumculuk sanat ve teknolojisi tarihine yönelik bilgi birikimine sahip olabilme
8
Tasarlama becerisi, verilen bir konuya göre tasarım yönlendirme, problem çözme, vb. gibi tasarıma yönelik kaygıları çözebilme
9
Kuyumculuğa yönelik konularda entelektüel anlayışa sahip olabilme
10
Disiplinler arası çalışabilme yetisine sahip olabilme
11
Mesleki ve etik sorumluluk bilincinde olabilme
12
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisine sahip olabilme
13
En az bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak mesleki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme