GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SÜS TAŞLARI VE ŞEKİLLENDİRİLMESİ I/KMT-322-S
Dersin Adı: SÜS TAŞLARI VE ŞEKİLLENDİRİLMESİ I
Dersin Kredisi: 5 Ders AKTS : 7
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
   Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   Öğr.Gör.Mehmet Fatih ÖZDEMİR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  mfozdemir@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  mfozdemir@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Süstaşlarını tanıma ve niteliklerine göre sınıflandırabilme.
Taş işleme düzeneklerini tanıma ve kullanabilme.
Aşındırıcı ve parlatıcıları tanıma ve kullanabilme.
Süstaşlarını biçimlendirebilme.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Doğada bulunan süstaşları
2. Hafta  Süstaşlarının Mosh ölçeğine göre sertlik sınıflandırması, aşındırıcılarve parlatıcıların tanıtımı
3. Hafta  Geleneksel ve çağdaş mücevherat taşlarının genel morfolojisi
4. Hafta  Taş işleme aparatlarının türleri, yapımı, bakımı, onarımı
5. Hafta  Taş işleme aparatlarının türleri, yapımı, bakımı, onarımı
6. Hafta  Ham taşın seçimi, kesime hazırlanması
7. Hafta  Ara Sınav
8. Hafta  Ham taşın seçimi, kesime hazırlanması
9. Hafta  Ham taşların bölünmesi
10. Hafta  Markalama ve fazlalıkların çıkarılması
11. Hafta  Kaboşon önbiçimlendirmesi
12. Hafta  Taşlama ve zımparalama
13. Hafta  Önparlatma ve yüksek parlatma
14. Hafta  Serbest Çalışma
15. Hafta  Final Sınavı
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  -Dovning, P. B. 1984. Opal cuttingmadeeasy. San Francisco. Sinkankas, J. 1962. Gem cutting a lapidary’smanual, NewYork. Perry, N., Perry, R., 1980. Practicalgemcutting, London.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, soru-cevap,
 -- STAJ / UYGULAMA
  Staj için uygun değildir.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
10
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
4
56
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
2
2
4
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
3
6
 Materyal tasarlama, uygulama
8
8
64
 Rapor hazırlama
3
3
9
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
2
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
2
4
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
175
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Kuyumculuk alanına yönelik terminoloji yetkinliğine sahip olabilmeX
2
Takı üretim sürecine yönelik yetkinliğe sahip olabilmeX
3
Takı malzemesi; taşlar, metaller, geleneksel ve çağdaş alaşımlar bilgisinde yetkinliğe sahip olabilmeX
4
Üç boyutlu nesneleri iki boyuta aktarılması becerisine sahip olabilmeX
5
Kuyumculuğa ve küçük ölçekli nesnelere yönelik soğuk ve sıcak işleme ortamlarında yetkinliğe sahip olabilmeX
6
Metal döküm süreçlerinin tümünde yetkinliğe sahip olabilme
7
Kuyumculuk sanat ve teknolojisi tarihine yönelik bilgi birikimine sahip olabilmeX
8
Tasarlama becerisi, verilen bir konuya göre tasarım yönlendirme, problem çözme, vb. gibi tasarıma yönelik kaygıları çözebilmeX
9
Kuyumculuğa yönelik konularda entelektüel anlayışa sahip olabilmeX
10
Disiplinler arası çalışabilme yetisine sahip olabilmeX
11
Mesleki ve etik sorumluluk bilincinde olabilmeX
12
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisine sahip olabilmeX
13
En az bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak mesleki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme