GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
MÜCEVHER ÇİZİMİNDE ÇAĞDAŞ UYGULAMALAR/KMT-323-S
Dersin Adı: MÜCEVHER ÇİZİMİNDE ÇAĞDAŞ UYGULAMALAR
Dersin Kredisi: 5 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   Öğr.Gör.Mehmet Fatih ÖZDEMİR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  mfozdemir@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  mfozdemir@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Moda ve ilgili kavramları açıklayabilme.
Takı pazarında moda ve markanın önemini açıklayabilme.
Çağdaş takı ile ilgili görsel kültür oluşturabilme.
Takının antropolojik yönünü tanıyabilme.
Takının sanatsal ve tasarım boyutlarını biçimlendiren faktörleri tanımlayabilme.
Çağdaş sanat müzelerindeki takı koleksiyonlarını tanıyabilme.
Pazar değerinin dışında takının bir sanat nesnesi ve simge olarak görsel kültür değerini açıklayabilme.
Daha ileri çalışmalar için gerekli bir takı görgüsü kazanabilme.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Takıya antropolojik yaklaşım.
2. Hafta  Simgelerin yaşamımızdaki etkisi ve kültürel bedenimizin biçimlendirilmesinde takının yeri.
3. Hafta  Tasarım ürünü ve sanat eseri olarak takının kimlikleri
4. Hafta  Altmışlardan yetmişlerin sonuna malzeme ve teknik olarak takıda gelişmeler, değişimler .
5. Hafta  Altmışlardan yetmişlerin sonuna malzeme ve teknik olarak takıda gelişmeler, değişimler .
6. Hafta  Sanat alanı olarak takı, Türkiye’de etkilerine bakış.
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  Seksenlerden başlayarak takının yeni yolculuğu
9. Hafta  Globalizm ve liberal ekonominin sanata etkileri
10. Hafta  Teknolojinin takı kavramını yeniden biçimlendirmesi.
11. Hafta  Milenyum sonrası: İnternet çağında takı kültürü.
12. Hafta  Çağdaş sanat müzelerinde takı koleksiyonları.
13. Hafta  Çağdaş sanat müzelerinde takı koleksiyonları.
14. Hafta  Avant-garde.
15. Hafta  Final sınavı
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  GOMBRICH, E.H. The Art of History, TURANİ, A. Dünya Sanat Tarihi SÖZEN, M. TANYELİ, U. Sanat Terimleri ve Sözlüğü , CÖMERT, B. Mitoloji ve İkonagrafya ,Mısır Sanatını Tanıyalım, Antik Yunan Sanatını Tanıyalım, Roma Sanatını Tanıyalım, Hristiyan Sanatını Tanıyalım, Roman Sanatını Tanıyalım, Gotik Sanatını Tanıyalım, Rönesans Sanatını Tanıyalım, İnkilapYayınevi., Avrupa Sanatı.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
0
0
 Uygulama
1
20
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
3
42
 Okuma Faaliyetleri
3
3
9
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
4
20
 Materyal tasarlama, uygulama
5
4
20
 Rapor hazırlama
4
4
16
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
1
1
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
1
1
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
151
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
6.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Kuyumculuk alanına yönelik terminoloji yetkinliğine sahip olabilmeX
2
Takı üretim sürecine yönelik yetkinliğe sahip olabilmeX
3
Takı malzemesi; taşlar, metaller, geleneksel ve çağdaş alaşımlar bilgisinde yetkinliğe sahip olabilmeX
4
Üç boyutlu nesneleri iki boyuta aktarılması becerisine sahip olabilmeX
5
Kuyumculuğa ve küçük ölçekli nesnelere yönelik soğuk ve sıcak işleme ortamlarında yetkinliğe sahip olabilmeX
6
Metal döküm süreçlerinin tümünde yetkinliğe sahip olabilmeX
7
Kuyumculuk sanat ve teknolojisi tarihine yönelik bilgi birikimine sahip olabilmeX
8
Tasarlama becerisi, verilen bir konuya göre tasarım yönlendirme, problem çözme, vb. gibi tasarıma yönelik kaygıları çözebilmeX
9
Kuyumculuğa yönelik konularda entelektüel anlayışa sahip olabilmeX
10
Disiplinler arası çalışabilme yetisine sahip olabilmeX
11
Mesleki ve etik sorumluluk bilincinde olabilmeX
12
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisine sahip olabilmeX
13
En az bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak mesleki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilmeX