GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ALTERNATİF MALZEMELERLE TAKI ÜRETİMİ/KMT-432-S
Dersin Adı: ALTERNATİF MALZEMELERLE TAKI ÜRETİMİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Öğr.Gör. Mehmet Fatih ÖZDEMİR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/mfozdemir
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  mfozdemir@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Değerli metaller dışındaki diğer metalleri de tanıyabilir.
Ametal malzemeleri ve yapısal özelliklerini tanıyabilir.
Alternatif birleştirme tekniklerini uygulayabilir.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  (Bakır, pirinç, nikel, alüminyum, çelik vb.) yapısal açıdan tanımlama, lehimlenebilirlik özellikleri ve birleştirme tekniklerinin belirlenmesi I
2. Hafta  (Bakır, pirinç, nikel, alüminyum, çelik vb.) yapısal açıdan tanımlama, lehimlenebilirlik özellikleri ve birleştirme tekniklerinin belirlenmesi II
3. Hafta  Alternatif metallerden (bakır, pirinç, nikel, alüminyum, çelik vb.) kullanarak takı tasarımının planlanması ve üretimi I
4. Hafta  Alternatif metallerden (bakır, pirinç, nikel, alüminyum, çelik vb.) kullanarak takı tasarımının planlanması ve üretimi II
5. Hafta  Alternatif metallerden (bakır, pirinç, nikel, alüminyum, çelik vb.) kullanarak takı tasarımının planlanması ve üretimi III
6. Hafta  Metal olmayan malzemelerin (cam, seramik, deri, plastik, kağıt, geri dönüşüm ürünleri vb.) sınıflandırılması ve özellikleri I
7. Hafta  Ara Sınav
8. Hafta  Metal olmayan malzemelerin (cam, seramik, deri, plastik, kağıt, geri dönüşüm ürünleri vb.) sınıflandırılması ve özellikleri II
9. Hafta  Alternatif birleştirme yöntemlerinin belirlenmesi
10. Hafta  (Cam, seramik, deri, plastik, kağıt, ahşap, geri dönüşüm ürünleri vb.) kullanarak takı tasarımının oluşturulması ve üretim süreci I
11. Hafta  (Cam, seramik, deri, plastik, kağıt, ahşap, geri dönüşüm ürünleri vb.) kullanarak takı tasarımının oluşturulması ve üretim süreci II
12. Hafta  (Cam, seramik, deri, plastik, kağıt, ahşap, geri dönüşüm ürünleri vb.) kullanarak takı tasarımının oluşturulması ve üretim süreci III
13. Hafta  Yapılan ürünlere eleştirel yaklaşım ve yeni tasarım önermeleri
14. Hafta  Yapılan analizlere göre ürünler üzerinde değişikliklerin yapılması
15. Hafta  Final Sınavı
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Marthe Le Van, Fabulous Jewelry from Found Objects: Creative Projects, Simple Techniques, Lark Jewelry Books
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Gösterme, Uygulama
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
0
0
 Uygulama
2
20
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
2
10
 Materyal tasarlama, uygulama
8
4
32
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
4
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
4
4
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
106
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.24
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Kuyumculuk alanına yönelik terminoloji yetkinliğine sahip olabilmeX
2
Takı üretim sürecine yönelik yetkinliğe sahip olabilmeX
3
Takı malzemesi; taşlar, metaller, geleneksel ve çağdaş alaşımlar bilgisinde yetkinliğe sahip olabilmeX
4
Üç boyutlu nesneleri iki boyuta aktarılması becerisine sahip olabilme
5
Kuyumculuğa ve küçük ölçekli nesnelere yönelik soğuk ve sıcak işleme ortamlarında yetkinliğe sahip olabilmeX
6
Metal döküm süreçlerinin tümünde yetkinliğe sahip olabilme
7
Kuyumculuk sanat ve teknolojisi tarihine yönelik bilgi birikimine sahip olabilme
8
Tasarlama becerisi, verilen bir konuya göre tasarım yönlendirme, problem çözme, vb. gibi tasarıma yönelik kaygıları çözebilmeX
9
Kuyumculuğa yönelik konularda entelektüel anlayışa sahip olabilmeX
10
Disiplinler arası çalışabilme yetisine sahip olabilme
11
Mesleki ve etik sorumluluk bilincinde olabilme
12
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisine sahip olabilme
13
En az bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak mesleki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme