GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SUNUM İÇİN GRAFİK TASARIMI/KMT-430-S
Dersin Adı: SUNUM İÇİN GRAFİK TASARIMI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
   Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   Öğr.Gör.Murat Yılmaz
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  ymurat@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ymurat@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Grafik tasarım, grafik tasarımcı kavramları hakkında bilgi edinebilme.
Kavramları sembollere dönüştürebilme.
Kavramları çeşitli tekniklerle görselleştirmeyi öğrenmebilme.
İki boyuta indirgeme, soyutlama ve stilizasyon yapabilme.
Gözlemleme, konuya ilişkin araştırma kabiliyeti artırabilme.
Amblem, logo hazırlayabilir. Sunumunu yapabilme
Yeni yaklaşımlar deneyebilir, özgün tasarımlar yapabilme


 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Dönem planının açıklanması
2. Hafta  Grafik, tasarım ve Grafik tasarım kavramları, Grafik tasarımcının sektör içerisindeki
3. Hafta  Derse ilişkin kitap ve makale önerileri
4. Hafta  İllüstrasyon
5. Hafta  Stilizasyon ve deformasyon
6. Hafta  Stilizasyon ve deformasyon
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  İdeogram, piktogram, monogram, sembol kavramları
9. Hafta  Sembol tasarımı
10. Hafta  Tipografiden görselleştirme
11. Hafta  Kavramdan görselleştirme
12. Hafta  Marka kavramı ve marka-logo ilişkisi
13. Hafta  Logo ve amblem, Logo kavramı ve özellikleri, Logo-renk ilişkisi
14. Hafta  Logo tasarımının devamı, logo taslaklarının değerlendirilmesi
15. Hafta  Final sınavı
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Becer, Emre, İletişim ve Grafik Tasarım, Dost Kitapevi, 1997 Uçar, T. Fikret, Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, İnkılap Kitapevi, 2004 Maden, Sait, Simgeler, Çekirdek Yayınları, 1990 Georges, Jean, Çev. Nami Başer, Yazı İnsanlığın Belleği, Yapı Kredi Yayınları, 2002 Saughnessy, Adrian, Graphic Design: A User’s Manual, LauranceKing, 2009 Ambrosse, Gavin, Çev. Bilge Barhana, Görsel Grafik Tasarım Sözlüğü, Literatür Yayınları, İstanbul, 2011 Wong, Wucius, Principles of TwoDimensional Design, John Wiley&Sons, 1972 Koren, Leonard, Graphic Design Cookbook: Mix&MatchRecipesforFaster, BetterLayouts, ChronicleBooks (March 1, 2001)
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Gösterme, Gözlem, Takım/Grup Çalışması.
 -- STAJ / UYGULAMA
  Bu ders için uygun değildir.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
20
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
3
2
6
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
3
3
9
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
3
2
6
 Sunu hazırlama
5
3
15
 Sunum
2
3
6
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
1
1
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
1
1
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
100
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Kuyumculuk alanına yönelik terminoloji yetkinliğine sahip olabilmeX
2
Takı üretim sürecine yönelik yetkinliğe sahip olabilmeX
3
Takı malzemesi; taşlar, metaller, geleneksel ve çağdaş alaşımlar bilgisinde yetkinliğe sahip olabilmeX
4
Üç boyutlu nesneleri iki boyuta aktarılması becerisine sahip olabilmeX
5
Kuyumculuğa ve küçük ölçekli nesnelere yönelik soğuk ve sıcak işleme ortamlarında yetkinliğe sahip olabilmeX
6
Metal döküm süreçlerinin tümünde yetkinliğe sahip olabilmeX
7
Kuyumculuk sanat ve teknolojisi tarihine yönelik bilgi birikimine sahip olabilmeX
8
Tasarlama becerisi, verilen bir konuya göre tasarım yönlendirme, problem çözme, vb. gibi tasarıma yönelik kaygıları çözebilmeX
9
Kuyumculuğa yönelik konularda entelektüel anlayışa sahip olabilmeX
10
Disiplinler arası çalışabilme yetisine sahip olabilmeX
11
Mesleki ve etik sorumluluk bilincinde olabilmeX
12
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisine sahip olabilmeX
13
En az bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak mesleki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilmeX