GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
AKSESUAR TASARIMI/KMT-428-S
Dersin Adı: AKSESUAR TASARIMI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   Yrd.Doç.Dr. Meral BÜYÜKYAZICI
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  emeral@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  emeral@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Endüstri yolu ile çok sayıda üretilecek ürünlerin farklı etkenler altında değişim ve gelişiminin değerlendirme yeteneği edinebilme.
Araştırma ve geliştirme, bilgi ve eğitim yoluyla yaratıcı, özgün tasarımların gerçekleştirilmesini öğrenemebilme.
Farklı materyal ve teknikleri bir araya getirerek, tamamlayıcı, özgün aksesuar tasarımları oluşturabilme.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Soru cevap, tartışma ve anlatım yöntemleri kullanılır.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Aksesuarın tanımı. Teknikler, uygulama alanları
2. Hafta  Takı ve aksesuar bilgisi. Farklı malzemelerle yapılan aksesuarlar
3. Hafta  Farklı malzeme ve metal çalışması
4. Hafta  Farklı malzeme ve metal çalışması
5. Hafta  Farklı malzeme ve metal çalışması
6. Hafta  Kabartmalı, süslemeli ve oyma tekniğine yönelik aksesuar tasarımı
7. Hafta  Ara Sınav
8. Hafta  Kabartmalı, süslemeli ve oyma tekniğine yönelik aksesuar tasarımı
9. Hafta  Stilizasyon, deformasyon ve soyutlama
10. Hafta  Stilizasyon, deformasyon ve soyutlama
11. Hafta  Soyut ve modernizasyon yöntemlerin aksesuar tasarımında kullanımı
12. Hafta  Soyut ve modernizasyon yöntemlerin aksesuar tasarımında kullanımı
13. Hafta  Soyut ve modernizasyon yöntemlerin aksesuar tasarımında kullanımı
14. Hafta  Tamamlayıcı gereçlerle uygulanan takı aksesuarı
15. Hafta  Final Sınavı
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Endüstri tasarımı kitapları, Sanat ağırlıklı dokumanlar, dergi ve kataloglar, Yaratıcılık ve eğitim kaynakları, İnternet. Bütün trendleri yansıtan kitaplar ve takı dergileri.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Soru-cevap, tartışma ve anlatım yöntemleri kullanılır.
 -- STAJ / UYGULAMA
  Bu ders için uygun değildir.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
10
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
1
1
1
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
2
4
 Materyal tasarlama, uygulama
6
5
30
 Rapor hazırlama
3
3
9
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
100
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Kuyumculuk alanına yönelik terminoloji yetkinliğine sahip olabilmeX
2
Takı üretim sürecine yönelik yetkinliğe sahip olabilmeX
3
Takı malzemesi; taşlar, metaller, geleneksel ve çağdaş alaşımlar bilgisinde yetkinliğe sahip olabilmeX
4
Üç boyutlu nesneleri iki boyuta aktarılması becerisine sahip olabilmeX
5
Kuyumculuğa ve küçük ölçekli nesnelere yönelik soğuk ve sıcak işleme ortamlarında yetkinliğe sahip olabilmeX
6
Metal döküm süreçlerinin tümünde yetkinliğe sahip olabilmeX
7
Kuyumculuk sanat ve teknolojisi tarihine yönelik bilgi birikimine sahip olabilmeX
8
Tasarlama becerisi, verilen bir konuya göre tasarım yönlendirme, problem çözme, vb. gibi tasarıma yönelik kaygıları çözebilmeX
9
Kuyumculuğa yönelik konularda entelektüel anlayışa sahip olabilmeX
10
Disiplinler arası çalışabilme yetisine sahip olabilmeX
11
Mesleki ve etik sorumluluk bilincinde olabilmeX
12
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisine sahip olabilmeX
13
En az bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak mesleki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilmeX