GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TASARIM PSİKOLOJİSİ-S/STF-314-S
Dersin Adı: TASARIM PSİKOLOJİSİ-S
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  -
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  @gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Psikolojinin temel kavramlarını bilir.
Gestalt teorisini ifade eder.
Algısal süreci etkileyen iç ve dış etkenleri söyler.
Görsel belleğini geliştirici ve yaratıcı duyarlığa dönük davranışlar gösterir.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Tasarım olgusunun tanımı; genel görsel düşünce, görsel algı.
2. Hafta  Gözün fonksiyonu, fiziksel olarak görme.
3. Hafta  Algılama olayı. Merkez, sınır, yol ve yön kavramları.
4. Hafta  Gestalt kuramı. Mantık yürütme ve sezgisel bilgi.
5. Hafta  Yaratıcılığın tanımı. Kısa tarihçe, yaratıcılığın eğitilebilirliği öncesi bazı kaynaklar ve örneklem.
6. Hafta  Yaratıcılığı geliştirme yöntemleri: Genel yöntemler, yaratıcılığa engel davranışlar.
7. Hafta  Yaratıcı analizler ve tekrar birleştirme yöntemi; morfolojik analiz tekniği, nitelik sıralama tekniği, karar verme yardımcıları.
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Genel örnekseme ve benzetici zihinsel süreçler.
10. Hafta  Grup ölçeğinde yaratıcılık; genel beyin fırtınası yöntemi ve psikolojik süreçleri.
11. Hafta  Synectics yada yaratıcı gücün geliştirilmesi.
12. Hafta  Synectics yada yaratıcı gücün geliştirilmesi süreci için öncüller, bireysel örnekseme, dolaysız örnekseme, sembolik örnekseme, düşsel örnekseme.
13. Hafta  Synectics uygulamalar: seçilen bir konunun analizi, grup oluşturma, genel-özel tasarım olgusu üzerinde synectics çalışma.
14. Hafta  Sonuçların değerlendirilmesi.
15. Hafta  Final Sınavı
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Denel B. Temel Tasarım ve Yaratıcılık. ODTÜ Yayınları May, R. Yaratma Cesareti, MAY Yayınları Berger, J. Görme Biçimleri, Metis Yayınları Aksoy, Ö. Biçimlendirme, KTÜ Yayınları
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
5
2
10
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
1
10
10
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
52
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.08
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Kuyumculuk alanına yönelik terminoloji yetkinliğine sahip olabilme
2
Takı üretim sürecine yönelik yetkinliğe sahip olabilme
3
Takı malzemesi; taşlar, metaller, geleneksel ve çağdaş alaşımlar bilgisinde yetkinliğe sahip olabilme
4
Üç boyutlu nesneleri iki boyuta aktarılması becerisine sahip olabilme
5
Kuyumculuğa ve küçük ölçekli nesnelere yönelik soğuk ve sıcak işleme ortamlarında yetkinliğe sahip olabilme
6
Metal döküm süreçlerinin tümünde yetkinliğe sahip olabilme
7
Kuyumculuk sanat ve teknolojisi tarihine yönelik bilgi birikimine sahip olabilme
8
Tasarlama becerisi, verilen bir konuya göre tasarım yönlendirme, problem çözme, vb. gibi tasarıma yönelik kaygıları çözebilmeX
9
Kuyumculuğa yönelik konularda entelektüel anlayışa sahip olabilmeX
10
Disiplinler arası çalışabilme yetisine sahip olabilmeX
11
Mesleki ve etik sorumluluk bilincinde olabilme
12
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisine sahip olabilme
13
En az bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak mesleki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme