GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SANAT ETKİNLİKLERİNİ İZLEME-S/STF-308-S
Dersin Adı: SANAT ETKİNLİKLERİNİ İZLEME-S
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Öğr.Gör. Feruz KILINÇ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   www.websitem.gazi.edu.tr/site/ferruz
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   ferruz@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Sanatın tüm alanlarına ilişkin genel bir vizyon sahibi olur
Sanat ve sanatın tarihsel gelişimini bilir
Müzelerin önemini bilir
Sanat etkinliği ile ilgili sunum yapabilir
Sanat etkinliklerini izler, yorumlar ve tartışır




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Sanat ve sanat dalları
2. Hafta  Plastik Sanatlar
3. Hafta  Müzik ve sahne sanatları
4. Hafta  Yazın sanatları
5. Hafta  Uygulamalı Sanatlar (moda, grafik, seramik)
6. Hafta  El sanatları
7. Hafta  Sanatlarda yapım ve üretim teknikleri
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Uygulamalı sanatlarda yapım ve üretim teknikleri
10. Hafta  Plastik sanatlarda yapım ve üretim teknikleri
11. Hafta  Plastik sanatlarda yeni yöntem ve teknikler
12. Hafta  Sanat etkinliklerini izleme ve tartışma
13. Hafta  Sanat etkinliklerini izleme ve tartışma
14. Hafta  Sanat etkinliklerine ilişkin rapor ve sunum
15. Hafta  Sanat etkinliklerine ilişkin rapor ve sunum
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   Atilla Dorsay, Sinema ve Çağımız. Özdemir Nutku, Dünya Tiyatro Tarihi (Başlanğıcından 19. y.y. Kadar). Güncel sanat dergileri, Fischer,E 1985 Sanatın Gerekliliği Kuzey Yayıncılık, Fischer E, Sanatın Gerekliliği E.H. Gombrich,Sanatın Öyküsü Kazım Artut, Sanat Eğitimi
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
1
5
5
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
1
5
5
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
1
5
5
 Sunu hazırlama
1
5
5
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
5
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
5
5
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
58
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.32
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Kuyumculuk alanına yönelik terminoloji yetkinliğine sahip olabilme
2
Takı üretim sürecine yönelik yetkinliğe sahip olabilme
3
Takı malzemesi; taşlar, metaller, geleneksel ve çağdaş alaşımlar bilgisinde yetkinliğe sahip olabilmeX
4
Üç boyutlu nesneleri iki boyuta aktarılması becerisine sahip olabilmeX
5
Kuyumculuğa ve küçük ölçekli nesnelere yönelik soğuk ve sıcak işleme ortamlarında yetkinliğe sahip olabilme
6
Metal döküm süreçlerinin tümünde yetkinliğe sahip olabilme
7
Kuyumculuk sanat ve teknolojisi tarihine yönelik bilgi birikimine sahip olabilmeX
8
Tasarlama becerisi, verilen bir konuya göre tasarım yönlendirme, problem çözme, vb. gibi tasarıma yönelik kaygıları çözebilmeX
9
Kuyumculuğa yönelik konularda entelektüel anlayışa sahip olabilmeX
10
Disiplinler arası çalışabilme yetisine sahip olabilmeX
11
Mesleki ve etik sorumluluk bilincinde olabilmeX
12
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisine sahip olabilmeX
13
En az bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak mesleki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme