GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
MÜZELER VE KÜLTÜREL MİRAS-S/STF-306-S
Dersin Adı: MÜZELER VE KÜLTÜREL MİRAS-S
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr. Saliha AĞAÇ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/asaliha
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  asaliha@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Kültür ile ilgili temel terim ve kavramları bilir.
Kültürel miras ve içeriğini açıklar
Müze tanım ve türlerini açıklar.
Türk coğrafyası kültürel miraslarını bilir ve açıklar.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Dersin amacı, önemi, içeriği, değerlendirme yöntemleri
2. Hafta  Kültür ile ilgili temel terim ve kavramlar
3. Hafta  Kültürel miras
4. Hafta  Müzeler ve türleri
5. Hafta  Müzelerden örnekler
6. Hafta  Ankara'da yer alan müzeler
7. Hafta  Türklerde dokumacılık ve giyim kültürü
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Türk kültüründe renklerin anlamı
10. Hafta  Türklerde eğlence, yardımlaşma, halk hekimliği kültürü
11. Hafta  Türk kültüründe kitap ve kitap sanatları, damga ve motif kültürü
12. Hafta  Türklerde hat sanatı, taş işçiliği, süsleme sanatları
13. Hafta  Türklerde düğün ve yemek, müzik kültürü
14. Hafta  Türk kültüründe ebru sanatı, minyatür, cam üflemeciliği,
15. Hafta  Türklerde müzik kültürü, ateş ve ocak kültürü,Türk kahvesi
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Öğretim Elemanı Ders notları. Ü. Alaç, E. Madran, N. Özgünel (Derleyenler), Kültür ve Tabiat Varlıklarının Korunması ve Onarılması Konularında Kaynakça, Ankara, 1990. G. Asatekin, Kültür ve Doğa Varlıklarımız, Neyi, Niçin, Nasıl Korumalıyız, Ankara, 2004. D. Kuban, Tarihi Çevre Korumanın Mimarlık Boyutu, Kuram ve Uygulama, İstanbul, 2000. S.Özel, Uluslar arası Alanda Kültür Varlıklarının Korunması, İstanbul, 1998. Türkiye’de Tarihi Kent Dokularının Korunması ve Geleceğe Taşınması Sempozyumu, Ankara, 2002. S. Atasoy, “Eğitim Kurumu olarak Müzeler” Arkeoloji ve Sanat 1 (1)Latife.1978:20-22. N. Kuruoğlu, Müzelerin Eğitim Ortamı olarak Kullanımı, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15 (1) 275-285 V. Özsoy Sanat (resim) Eğitiminde Müze Okul İşbirliği ve Müzeye Dayalı Bazı Öğretim Yöntemleri, Milli Eğitim Yayınevi 2002 Ank. P. Paulson. New Standarts for arts Teachers. Teaching Artist Journal 1(1) 2003:45-49
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
1
2
2
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
2
4
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
1
2
2
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
2
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
2
4
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
44
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
1.76
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Kuyumculuk alanına yönelik terminoloji yetkinliğine sahip olabilme
2
Takı üretim sürecine yönelik yetkinliğe sahip olabilme
3
Takı malzemesi; taşlar, metaller, geleneksel ve çağdaş alaşımlar bilgisinde yetkinliğe sahip olabilmeX
4
Üç boyutlu nesneleri iki boyuta aktarılması becerisine sahip olabilme
5
Kuyumculuğa ve küçük ölçekli nesnelere yönelik soğuk ve sıcak işleme ortamlarında yetkinliğe sahip olabilme
6
Metal döküm süreçlerinin tümünde yetkinliğe sahip olabilme
7
Kuyumculuk sanat ve teknolojisi tarihine yönelik bilgi birikimine sahip olabilmeX
8
Tasarlama becerisi, verilen bir konuya göre tasarım yönlendirme, problem çözme, vb. gibi tasarıma yönelik kaygıları çözebilmeX
9
Kuyumculuğa yönelik konularda entelektüel anlayışa sahip olabilmeX
10
Disiplinler arası çalışabilme yetisine sahip olabilmeX
11
Mesleki ve etik sorumluluk bilincinde olabilmeX
12
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisine sahip olabilmeX
13
En az bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak mesleki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme