GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
MİNERALOJİ/KMT-338-S
Dersin Adı: MİNERALOJİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
   Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   Yrd.Doç.Dr. Meral BÜYÜKYAZICI
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  emeral@gazi.edu.tr,
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  emeral@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Minerallerin ayırt etmede kullanılan fiziksel ve kimyasal özelliklerini açıklayabilme.
Silikatların yapısı ve çeşitlerini tanımlayabilme.
Sülfitler ve benzeri mineraller, sülfat tozlarını tanıyabilme.
Halojen tuzları, oksitler ve hidroksitler gurubundaki mineralleri tanıyabilme.
Karbonatlar, boratlar ve nitratlar, fosfatlar, arsenatlar, vanadatlar, sülfatlar volframlar ve molibdatlar gurubundaki mineralleri tanıyabilme.
Minerallerin fiziksel ve kimyasal özelliklerini bilir ve bu bilgiyi kullanabilme.
Mineralleri bulunduğu veya oluşturduğu kayaçlara göre sınıflandırarak, ekonomik önemi ve kullanım alanlarını tanımlayabilme.
Minerallerin içinde oluştuğu kayalar ile çevresinde olması ihtimal maden yatakları arasında ilişki kurabilme.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Soru cevap, tartışma ve anlatım yöntemleri kullanılır.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu ve eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Mineral, Mineraloji tanımlamalar ı. Minerallerin fiziksel ve kimyasal özellikleri
2. Hafta  Minerali tanıma yöntemleri
3. Hafta  Silikatların yapısı ve çeşitleri, ada silikatlar
4. Hafta  Halka silikatlar, Zincir silikatlar
5. Hafta  Tabaka Silikatlar
6. Hafta  Çerçeve silikatlar
7. Hafta  Ara Sınav
8. Hafta  Sülfitler ve benzeri mineraller
9. Hafta  Sülfat tozları
10. Hafta  Halojen tuzları
11. Hafta  Oksitler ve hidroksitler
12. Hafta  Karbonatlar
13. Hafta  Boratlar ve nitratlar
14. Hafta  Sülfatlar- volframlar ve molibdatlar
15. Hafta  Final Sınavı
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Çelik, M., Karakaya, N.,1998. Sistematik Mineraloji, S.Ü Müh-Mim Fak. Yay. Sür, A., Sür, Ö., Yiğitbaşıoğlu, H., 2001 Mineraller ve Kayaçlar, Bilim Yayıncılık. Uz, B., 1994, Mineraller İ.T.Ü Maden Fak. Yay.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Soru cevap, tartışma, anlatım ve uygulama yöntemleri kullanılır.
 -- STAJ / UYGULAMA
  Bu ders için uygun değildir.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
2
2
4
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
2
4
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
3
4
12
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
1
1
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
1
1
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
50
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Kuyumculuk alanına yönelik terminoloji yetkinliğine sahip olabilmeX
2
Takı üretim sürecine yönelik yetkinliğe sahip olabilmeX
3
Takı malzemesi; taşlar, metaller, geleneksel ve çağdaş alaşımlar bilgisinde yetkinliğe sahip olabilmeX
4
Üç boyutlu nesneleri iki boyuta aktarılması becerisine sahip olabilme
5
Kuyumculuğa ve küçük ölçekli nesnelere yönelik soğuk ve sıcak işleme ortamlarında yetkinliğe sahip olabilmeX
6
Metal döküm süreçlerinin tümünde yetkinliğe sahip olabilmeX
7
Kuyumculuk sanat ve teknolojisi tarihine yönelik bilgi birikimine sahip olabilmeX
8
Tasarlama becerisi, verilen bir konuya göre tasarım yönlendirme, problem çözme, vb. gibi tasarıma yönelik kaygıları çözebilme
9
Kuyumculuğa yönelik konularda entelektüel anlayışa sahip olabilmeX
10
Disiplinler arası çalışabilme yetisine sahip olabilmeX
11
Mesleki ve etik sorumluluk bilincinde olabilme
12
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisine sahip olabilmeX
13
En az bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak mesleki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilmeX