GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ÜRETİM PLANLAMA/KMT-336-S
Dersin Adı: ÜRETİM PLANLAMA
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
   Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   Öğr.Gör.Mehmet Fatih ÖZDEMİR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  mfozdemir@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  mfozdemir@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Üretim planlama ve stok kontrol sistemlerinin temel kavramlarını öğrenebilme ve uygulama becerisi geliştirebilme.
Üretim planlama ve stok kontrolü problemlerini formüle etmeyi ve günlük hayatta karşılaşılan zorlukları öğrenebilme.
Üretim planlama sistemi yapısını, sistem girdilerini, tahmin ve maliyet verilerini ve çözümleri yorumlamayı öğrenebilme.
Deterministik ve stokastik ortamlarda stok yönetimi yapısını, sistem girdilerini ve çözüm yöntemlerini öğrenebilme.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Üretim Planlama ve Stok Kontrolü’ne Giriş
2. Hafta  Talep Tahminleme
3. Hafta  Uzun Dönemli Kapasite Planlama
4. Hafta  Uzun Dönemli Kapasite Planlama
5. Hafta  Üretim Planlama
6. Hafta  Üretim Planlama
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  Üretim Planlama ve Stok Kontrolü’ne Giriş
9. Hafta  Talep Tahminleme
10. Hafta  Uzun Dönemli Kapasite Planlama
11. Hafta  Uzun Dönemli Kapasite Planlama
12. Hafta  Üretim Planlama
13. Hafta  Üretim Planlama ve Stok Kontrolü’ne Giriş
14. Hafta  Talep Tahminleme
15. Hafta  Final Sınavı
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Inventory Management and Production Planning and Scheduling. Edward A. Silver, David F. Pyke, and Rein Peterson, Wiley The Fundamentals of Production Planning and Control. Stephen N. Chapman, Prentice Hall, New Jersey, 2006. Production and Operations Analysis, Steven Nahmias, 6th Edition, McGrawHill, New York, 2009. Production/Operations Management by William J. Stevenson. Seventh Edition, Irwin/McGraw Hill, 2002. Foundations of Inventory Management. Paul H. Zipkin, McGrawHill, New York, 2000.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, soru-cevap-pekiştirme, gözlem, inceleme
 -- STAJ / UYGULAMA
  Bu ders için uygun değil
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
3
6
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
4
4
16
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
50
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Kuyumculuk alanına yönelik terminoloji yetkinliğine sahip olabilme
2
Takı üretim sürecine yönelik yetkinliğe sahip olabilmeX
3
Takı malzemesi; taşlar, metaller, geleneksel ve çağdaş alaşımlar bilgisinde yetkinliğe sahip olabilme
4
Üç boyutlu nesneleri iki boyuta aktarılması becerisine sahip olabilme
5
Kuyumculuğa ve küçük ölçekli nesnelere yönelik soğuk ve sıcak işleme ortamlarında yetkinliğe sahip olabilme
6
Metal döküm süreçlerinin tümünde yetkinliğe sahip olabilme
7
Kuyumculuk sanat ve teknolojisi tarihine yönelik bilgi birikimine sahip olabilmeX
8
Tasarlama becerisi, verilen bir konuya göre tasarım yönlendirme, problem çözme, vb. gibi tasarıma yönelik kaygıları çözebilmeX
9
Kuyumculuğa yönelik konularda entelektüel anlayışa sahip olabilmeX
10
Disiplinler arası çalışabilme yetisine sahip olabilmeX
11
Mesleki ve etik sorumluluk bilincinde olabilmeX
12
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisine sahip olabilmeX
13
En az bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak mesleki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilmeX