GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
KİLİT VE TAŞIYICI DÜZENEKLER/KMT-334-S
Dersin Adı: KİLİT VE TAŞIYICI DÜZENEKLER
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Öğr.Gör. Mehmet Fatih ÖZDEMİR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/mfozdemir
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  mfozdemir@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Takıda kullanılan kilit ve sistemlerini tanıyabilir.
Takıda kullanılan taşıyıcı elemanları tanıyabilir.
Üretim süreçlerini öğrenebilir.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Kilit sistemlerinin tanımlanması ve takıda kullanımlarına göre sınıflandırma
2. Hafta  Kutu kilit ve varyasyonlarının incelenmesi, üretim aşamalarının detaylandırılması
3. Hafta  Gemici kilit, tavşan kilit ve şarnel kilit çeşitlerinin kullanım alanları ve üretim aşamaları
4. Hafta  Süngü kilit ve çalışma prensibi
5. Hafta  S kilit ve Yaylı Halka (İtalyan) Kilit çeşitlerinin tanıtılması ve üretim aşamaları
6. Hafta  Mıknatıslı kilit çeşitleri ve çalışma prensibi
7. Hafta  Ara Sınav
8. Hafta  Küpe klips çeşitleri ve üretim aşamaları
9. Hafta  Kravat iğnesi mandal çeşitleri ve üretim aşamaları
10. Hafta  Broş iğne çeşitlerinin tanıtılması ve üretim aşamaları
11. Hafta  Kol düğmesi menteşe pim çeşitleri ve üretim aşamaları
12. Hafta  Menteşe çeşitleri ve üretim aşamaları I
13. Hafta  Menteşe çeşitleri ve üretim aşamaları II
14. Hafta  Kolye ucu taşıyıcı düzenekler üzerine görsel sunum
15. Hafta  Final Sınavı
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Kuyumculuk Meslek Bilgisi ve Mücevherat Sanatı, Adli Ayter, Arset Ofset, İstanbul, 1996. Kuyumculuk Meslek Bilgisi, Haşim Özer, Devlet Kitapları Müdürlüğü, İstanbul, 2004. Jewelry Concepts and Technology, Oppi Untracht, Robert Hale Ltd., London,1988. The Complete Book of Jewelry Making, Carles Codina, New York, 2000.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Cevap, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
2
10
 Materyal tasarlama, uygulama
10
2
20
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
62
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Kuyumculuk alanına yönelik terminoloji yetkinliğine sahip olabilmeX
2
Takı üretim sürecine yönelik yetkinliğe sahip olabilmeX
3
Takı malzemesi; taşlar, metaller, geleneksel ve çağdaş alaşımlar bilgisinde yetkinliğe sahip olabilme
4
Üç boyutlu nesneleri iki boyuta aktarılması becerisine sahip olabilme
5
Kuyumculuğa ve küçük ölçekli nesnelere yönelik soğuk ve sıcak işleme ortamlarında yetkinliğe sahip olabilme
6
Metal döküm süreçlerinin tümünde yetkinliğe sahip olabilme
7
Kuyumculuk sanat ve teknolojisi tarihine yönelik bilgi birikimine sahip olabilmeX
8
Tasarlama becerisi, verilen bir konuya göre tasarım yönlendirme, problem çözme, vb. gibi tasarıma yönelik kaygıları çözebilmeX
9
Kuyumculuğa yönelik konularda entelektüel anlayışa sahip olabilme
10
Disiplinler arası çalışabilme yetisine sahip olabilme
11
Mesleki ve etik sorumluluk bilincinde olabilme
12
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisine sahip olabilme
13
En az bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak mesleki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme