GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
MARKA YÖNETİMİ-S/STF-311-S
Dersin Adı: MARKA YÖNETİMİ-S
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr. Saliha AĞAÇ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/asaliha
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  asaliha@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Marka ve marka yönetiminin tanımını bilir.
Marka yönetiminin kapsamını açıklar
Markalaşma stratejilerini açıklar






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Dersin amacı, önemi, içeriği, değerlendirme yöntemleri
2. Hafta   Marka tanımı, türleri, fonksiyonları
3. Hafta  Markanın tarihçesi
4. Hafta  Marka yönetimi kapsamı
5. Hafta  Ürün ve marka yönetimi ile ilgili pazarlama kavramları
6. Hafta  Markalar ve marka yönetim süreci
7. Hafta  Marka imajı
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Marka kişiliği, kimliği
10. Hafta  Marka değeri
11. Hafta  Marka bağlılığı ve farkındalığı
12. Hafta  Marka iletişimi
13. Hafta  Marka ismi, sembolü, logosu, sloganı belirleme
14. Hafta  Marka tutundurma
15. Hafta  Sosyal medyada dijital pazarlama ve e-marka yönetimi
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Öğretim Elemanı Ders notları. Değirmenci, N. (2008), Marka Nedir?. www.pazarlamamakaleleri.com Elitok, B. (2003). Hadi Markalaşalım. İstanbul Uslu, A. T., Bayraktar, A. (2000). İnternet'te Marka Yaratımı. Pazarlama Dünyası. Sayı: 2000-04 Uztuğ, F. (2002). Markan Kadar Konuş. İstanbul: Mediacat Yayınları Tosun, Babür,N. (2014).Marka Yönetimi, İstanbul,Beta Basım Yayım. Tosun, N. (2010) İletişim Temelli Marka Yönetimi, İstanbul: Beta Basım Yayım.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
1
2
2
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
2
4
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
1
2
2
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
2
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
2
4
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
44
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
1.76
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Kuyumculuk alanına yönelik terminoloji yetkinliğine sahip olabilme
2
Takı üretim sürecine yönelik yetkinliğe sahip olabilme
3
Takı malzemesi; taşlar, metaller, geleneksel ve çağdaş alaşımlar bilgisinde yetkinliğe sahip olabilme
4
Üç boyutlu nesneleri iki boyuta aktarılması becerisine sahip olabilme
5
Kuyumculuğa ve küçük ölçekli nesnelere yönelik soğuk ve sıcak işleme ortamlarında yetkinliğe sahip olabilme
6
Metal döküm süreçlerinin tümünde yetkinliğe sahip olabilme
7
Kuyumculuk sanat ve teknolojisi tarihine yönelik bilgi birikimine sahip olabilme
8
Tasarlama becerisi, verilen bir konuya göre tasarım yönlendirme, problem çözme, vb. gibi tasarıma yönelik kaygıları çözebilmeX
9
Kuyumculuğa yönelik konularda entelektüel anlayışa sahip olabilmeX
10
Disiplinler arası çalışabilme yetisine sahip olabilme
11
Mesleki ve etik sorumluluk bilincinde olabilmeX
12
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisine sahip olabilmeX
13
En az bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak mesleki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilmeX