GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
GÖRSEL ALGI-S/STF-307-S
Dersin Adı: GÖRSEL ALGI-S
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr. K. Özlem ALP
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/aakgul
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  aakgul@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Algılamanın temel kavramlarını öğrenir.
Gestalt psikolojisindeki düşünce gelişimini algılar.
Sanatta görsel algı elemanlarının sınıflandırılmasını yapar.
Sanatta görsel algı elemanlarını ayırt eder.
Görsel kavramanın statik elemanlarını fark eder.
Görsel ve algı kuramlarının tasarım sürecine katkılarını gözlemler.



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Algılama ile ilgili temel kavramlar
2. Hafta  Algılamanın sınıflandırması
3. Hafta  Gestalt psikolojisi ve algı yasaları
4. Hafta  Görsel algının özellikleri (Seçicilik, Değişmezlik, Örgütleme,Gruplama, Derinlik)
5. Hafta  Duyumun anlamı ve algı-duyum arasındaki farklar
6. Hafta  Öğrenme olayı ve algı-öğrenme arasındaki ilişki
7. Hafta  Görme olayı ve görme-algı arasındaki ilişki
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Sanatta görsel algı elemanlarının sınıflandırılması
10. Hafta  Görsel kavramanın statik elemanları
11. Hafta  Görsel kavramanın statik elemanları
12. Hafta  Görsel algı kuramlarının tasarım sürecine katkıları
13. Hafta  Görsel algı kuramlarının tasarım sürecine katkıları
14. Hafta  Görsel algı kuramları ile tasarım sürecini yorumlama
15. Hafta  Final Sınavı
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Genç,A.,Sipahioğlu A.1990.Sanatta Yaratıcı Süreç,Sergi Yayınları, İzmir. Gökaydın,N.1990,Eğitimde Tasarım ve Görsel Algı,Sedir Yayınları,İzmir
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Tartışma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
10
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
2
20
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
52
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.08
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Kuyumculuk alanına yönelik terminoloji yetkinliğine sahip olabilme
2
Takı üretim sürecine yönelik yetkinliğe sahip olabilme
3
Takı malzemesi; taşlar, metaller, geleneksel ve çağdaş alaşımlar bilgisinde yetkinliğe sahip olabilme
4
Üç boyutlu nesneleri iki boyuta aktarılması becerisine sahip olabilme
5
Kuyumculuğa ve küçük ölçekli nesnelere yönelik soğuk ve sıcak işleme ortamlarında yetkinliğe sahip olabilme
6
Metal döküm süreçlerinin tümünde yetkinliğe sahip olabilme
7
Kuyumculuk sanat ve teknolojisi tarihine yönelik bilgi birikimine sahip olabilmeX
8
Tasarlama becerisi, verilen bir konuya göre tasarım yönlendirme, problem çözme, vb. gibi tasarıma yönelik kaygıları çözebilmeX
9
Kuyumculuğa yönelik konularda entelektüel anlayışa sahip olabilme
10
Disiplinler arası çalışabilme yetisine sahip olabilmeX
11
Mesleki ve etik sorumluluk bilincinde olabilmeX
12
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisine sahip olabilmeX
13
En az bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak mesleki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme