GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ETKİLİ İLETİŞİM-S/STF-303-S
Dersin Adı: ETKİLİ İLETİŞİM-S
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Öğr. Gör. Dr. Elif TARLAKAZAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ekazan@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
İletişim bilimine ilişkin temel kavramları ifade edebilir.
İletişim kavramını tanımlayarak eğitim öğretim süreçleriyle olan ilişkisini açıklayabilir.
İletişim sürecinin öğelerini açıklar.
İletişim türlerini bilerek ve sözlü ve sözsüz iletişimin temel öğelerini ayırt edebilir.
Etkili iletişim kurabilmenin temel gereklerini açıklar.
Mesaj düzenleme ilkelerini sıralar.
Konuşma ve dinleme becerilerini ifade eder.
Empatiye dayalı iletişimin önemine dayanarak iletişim çatışmalarını ortadan kaldırmaya yönelik çözüm önerileri geliştirir.
Etkili iletişimin önündeki engelleri açıklar ve iletişim sürecinin kaynakla ilgili engellerini ifade eder.
Etkili konuşma ve etkili dinlemenin önündeki engelleri bilerek mesajın kodlanmasına, İletişim kanalına, alıcıya ve geribildirime yönelik engelleri tan
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Dersin detaylı olarak tanıtımı ve kapsamı; program içindeki yeri ve mesleki açıdan katkıları, Genel olarak üzerinde durulacak noktalar açıklanır.
2. Hafta  Etkili dinleme becerisi ve bunu engelleyebilecek noktaların üzerinde durulur.
3. Hafta  Kendini doğru ve etkin şekilde ifade etme ve “Johari penceresi” tekniğiyle kendini tanıma açma alıştırmaları
4. Hafta  Etkili iletişim içindeki kendini doğru ifade etme ve sağlıklı iletişim mesajı oluşturma.
5. Hafta  Öfke nedir? Onu besleyne faktörleri farkına varma ve kontrol etme.
6. Hafta  Kendini ifade etme şekilleri, pasif, aktif ve agresif tarzlar. Eleştiri yapma ve onu kullanma.
7. Hafta  Tartışma kavramı ve sağlıklı tartışabilme yolları.
8. Hafta  Dönem arası konuların genel tekrarı
9. Hafta  Toplumsal güç türleri ve bu farklılıklarının iletişime etkisi
10. Hafta  Çatışma ve çatışmayı önleme yolları
11. Hafta  Toplulukla etkili iletişim kurma yolları ve etkin konuşma.
12. Hafta  Kadın erkek arasındaki iletişim
13. Hafta  Çocuklarla iletişim
14. Hafta  Gençlerle iletişim
15. Hafta  Gençlerle iletişim
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  McKay,M., Davis M. &Fanning,P. (2009) Messages,The Communication Skills Book, New Harbinger Publ., USA Davis,M., Fanning P.,&Paleg,K. (2204) Messages, New Harbinger Publ., USA
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
2
30
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
2
2
4
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
5
5
25
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
5
25
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
1
2
2
 Sunu hazırlama
1
2
2
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
62
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Kuyumculuk alanına yönelik terminoloji yetkinliğine sahip olabilmeX
2
Takı üretim sürecine yönelik yetkinliğe sahip olabilmeX
3
Takı malzemesi; taşlar, metaller, geleneksel ve çağdaş alaşımlar bilgisinde yetkinliğe sahip olabilmeX
4
Üç boyutlu nesneleri iki boyuta aktarılması becerisine sahip olabilme
5
Kuyumculuğa ve küçük ölçekli nesnelere yönelik soğuk ve sıcak işleme ortamlarında yetkinliğe sahip olabilmeX
6
Metal döküm süreçlerinin tümünde yetkinliğe sahip olabilme
7
Kuyumculuk sanat ve teknolojisi tarihine yönelik bilgi birikimine sahip olabilmeX
8
Tasarlama becerisi, verilen bir konuya göre tasarım yönlendirme, problem çözme, vb. gibi tasarıma yönelik kaygıları çözebilmeX
9
Kuyumculuğa yönelik konularda entelektüel anlayışa sahip olabilmeX
10
Disiplinler arası çalışabilme yetisine sahip olabilmeX
11
Mesleki ve etik sorumluluk bilincinde olabilmeX
12
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisine sahip olabilmeX
13
En az bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak mesleki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilmeX