GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TÜRK SÜSLEME MOTİFLERİ/KMT-331-S
Dersin Adı: TÜRK SÜSLEME MOTİFLERİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
   Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  I Yrd.Doç.Dr. Meral BÜYÜKYAZICI
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  emeral@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  emeral@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Türk süsleme motiflerinin tarihsel gelişimini kavrayabilme
Motiflerin sınıflandırılmasının önemini bilme
Motiflerin çizim tekniklerini kavrayabilme
Motiflerini çizebilme





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Soru cevap, tartışma ve anlatım yöntemleri kullanılır
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Türk motiflerinin kaynağı, sanat dallarına göre tarihsel gelişimi
2. Hafta  Motiflerin çeşitlerine göre çıkış noktaları, üretim tekniklerinin motif özelliklerine etkisi
3. Hafta  Yaprak motifi ve çizim özellikleri
4. Hafta  Saz yolu üslubu ve çizim özellikleri
5. Hafta  Penç motifi ve çizim özellikleri
6. Hafta  Goncagül motifi ve çizim özellikleri
7. Hafta  Ara Sınav
8. Hafta  Hatai motifi ve çizim özellikleri
9. Hafta  Rumi motifi
10. Hafta  Münhani motifi ve çizim özellikleri
11. Hafta  Geçme (zencerek) motifleri ve çizim özellikleri
12. Hafta  Bulut motifi ve çizim özellikleri
13. Hafta  Çintemani motifi ve çizim özellikleri
14. Hafta  Stilize hayvan motifleri ve çizim özellikleri
15. Hafta  Final Sınavı
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Keskiner,Cahide.2002. Türk Süsleme Sanatlarında Stilize Çiçekler, Hatai. T.C. Kültür Bakanlığı Sanat Eserleri. Ankara. -Birol,İnci; Derman,Çiçek. 1995. Türk Tezyini Sanatlarında Motifler. Kubbealtı Akademisi Kültür Sanat Vakfı. İstanbul.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Soru cevap, tartışma ve anlatım yöntemleri kullanılır.
 -- STAJ / UYGULAMA
  Staj için uygun değildir.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
10
 Uygulama
1
10
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
1
14
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
4
2
8
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
50
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Kuyumculuk alanına yönelik terminoloji yetkinliğine sahip olabilme
2
Takı üretim sürecine yönelik yetkinliğe sahip olabilme
3
Takı malzemesi; taşlar, metaller, geleneksel ve çağdaş alaşımlar bilgisinde yetkinliğe sahip olabilme
4
Üç boyutlu nesneleri iki boyuta aktarılması becerisine sahip olabilmeX
5
Kuyumculuğa ve küçük ölçekli nesnelere yönelik soğuk ve sıcak işleme ortamlarında yetkinliğe sahip olabilme
6
Metal döküm süreçlerinin tümünde yetkinliğe sahip olabilme
7
Kuyumculuk sanat ve teknolojisi tarihine yönelik bilgi birikimine sahip olabilmeX
8
Tasarlama becerisi, verilen bir konuya göre tasarım yönlendirme, problem çözme, vb. gibi tasarıma yönelik kaygıları çözebilmeX
9
Kuyumculuğa yönelik konularda entelektüel anlayışa sahip olabilme
10
Disiplinler arası çalışabilme yetisine sahip olabilme
11
Mesleki ve etik sorumluluk bilincinde olabilme
12
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisine sahip olabilmeX
13
En az bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak mesleki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme