GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İŞYERİ EĞİTİMİ/KMT-401
Dersin Adı: İŞYERİ EĞİTİMİ
Dersin Kredisi: 12 Ders AKTS : 18
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  ---
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://stf-kuyumculuk.gazi.edu.tr/
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ---
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrenciler öğrenim süreleri içinde kazandıkları bilgi ve deneyimlerini pekiştirebilir.
Almış oldukları teorik bilgileri kullanır ve uygulamaya aktarma becerisini kazanabilir.
İşyeri eğitimi yaptıkları kurumun görevlileri ve ilgili olduğu diğer kişilerle iyi iletişim kurabilir.
Öğrenci mesleki kariyer planlaması yapabilir.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Öğrencinin bir işletmede işyeri deneyimi kazanmasına yönelik faaliyetleri
2. Hafta  Öğrencinin bir işletmede işyeri deneyimi kazanmasına yönelik faaliyetleri
3. Hafta  Öğrencinin bir işletmede işyeri deneyimi kazanmasına yönelik faaliyetleri
4. Hafta  Öğrencinin bir işletmede işyeri deneyimi kazanmasına yönelik faaliyetleri
5. Hafta  Öğrencinin bir işletmede işyeri deneyimi kazanmasına yönelik faaliyetleri
6. Hafta  Öğrencinin bir işletmede işyeri deneyimi kazanmasına yönelik faaliyetleri
7. Hafta  Öğrencinin bir işletmede işyeri deneyimi kazanmasına yönelik faaliyetleri
8. Hafta  Öğrencinin bir işletmede işyeri deneyimi kazanmasına yönelik faaliyetleri
9. Hafta  Öğrencinin bir işletmede işyeri deneyimi kazanmasına yönelik faaliyetleri
10. Hafta  Öğrencinin bir işletmede işyeri deneyimi kazanmasına yönelik faaliyetleri
11. Hafta  Öğrencinin bir işletmede işyeri deneyimi kazanmasına yönelik faaliyetleri
12. Hafta  Öğrencinin bir işletmede işyeri deneyimi kazanmasına yönelik faaliyetleri
13. Hafta  Öğrencinin bir işletmede işyeri deneyimi kazanmasına yönelik faaliyetleri
14. Hafta  Öğrencinin bir işletmede işyeri deneyimi kazanmasına yönelik faaliyetleri
15. Hafta  İşyeri eğitimi dosya sunumu
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  ---
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
5
70
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
15
210
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
14
10
140
 Rapor hazırlama
2
10
20
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
5
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
5
5
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
450
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
18
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
18
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Kuyumculuk alanına yönelik terminoloji yetkinliğine sahip olabilmeX
2
Takı üretim sürecine yönelik yetkinliğe sahip olabilmeX
3
Takı malzemesi; taşlar, metaller, geleneksel ve çağdaş alaşımlar bilgisinde yetkinliğe sahip olabilmeX
4
Üç boyutlu nesneleri iki boyuta aktarılması becerisine sahip olabilmeX
5
Kuyumculuğa ve küçük ölçekli nesnelere yönelik soğuk ve sıcak işleme ortamlarında yetkinliğe sahip olabilmeX
6
Metal döküm süreçlerinin tümünde yetkinliğe sahip olabilmeX
7
Kuyumculuk sanat ve teknolojisi tarihine yönelik bilgi birikimine sahip olabilme
8
Tasarlama becerisi, verilen bir konuya göre tasarım yönlendirme, problem çözme, vb. gibi tasarıma yönelik kaygıları çözebilmeX
9
Kuyumculuğa yönelik konularda entelektüel anlayışa sahip olabilme
10
Disiplinler arası çalışabilme yetisine sahip olabilme
11
Mesleki ve etik sorumluluk bilincinde olabilmeX
12
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisine sahip olabilmeX
13
En az bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak mesleki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme