GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
MÜCEVHER VE AKSESUAR UYGULAMALARI III/KMT-303
Dersin Adı: MÜCEVHER VE AKSESUAR UYGULAMALARI III
Dersin Kredisi: 5 Ders AKTS : 7
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Öğr. Gör. Mehmet Fatih ÖZDEMİR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  m.ozdemir@hbv.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Hassas döküm tekniklerini bilir ve temel uygulamaları yapabilir.
Yerçekimi yardımıyla döküm tekniklerini uygulayabilir.
Rövetman hazırlamasını, mum alma süreçlerini bilir ve uygulayabilir.
Vulkanize RTV kalıp alır ve işleyebilir.
Vakum ve santrifüj döküm ekipmanını bilir ve döküm yapabilir.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Yerçekimi yardımıyla döküm I
2. Hafta  Yerçekimi yardımıyla döküm II
3. Hafta  Vakum kuvveti yardımıyla hassas döküm
4. Hafta  Merkezkaç kuvveti yardımıyla hassas döküm
5. Hafta  Alçı ve fosfat bağlayıcılı rövetmanların tanıtımı
6. Hafta  Modellemede kullanılan mumlar, mum enjektörleri
7. Hafta  Ara Sınav
8. Hafta  Vulkanize kauçuk, ilgili ekipman ve RTV silikon kalıpların tanıtımı
9. Hafta  Kalıp kesme. Kalıpta kılavuzlar oluşturma
10. Hafta  Kalıp teknikleri
11. Hafta  Rövetmandan mum giderme süreci
12. Hafta  Vakum ve merkezkaç döküm alıştırma ve uygulamaları I
13. Hafta  Vakum ve merkezkaç döküm alıştırma ve uygulamaları II
14. Hafta  Dökümde sorunlar ve çözümleri
15. Hafta  Final Sınavı
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Ayter, A. (1996). Kuyumculuk Meslek Bilgisi ve Mücevherat Sanatı. İstanbul: Arset. Codina, Carles (2000) The Complete Book of Jewellry Making. New York. Jinks Mc Grath (2004) The Encyclopedia of Jewellery Making Techniques. Page One Publishıng Private Limited Untracht, O. (1988). Jewelry Concepts and Technology. London: Robert Hale Ltd.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Gösterme, Uygulama
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
0
0
 Uygulama
2
20
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
4
56
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
2
10
 Materyal tasarlama, uygulama
12
6
72
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
6
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
6
6
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
178
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.12
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Kuyumculuk alanına yönelik terminoloji yetkinliğine sahip olabilmeX
2
Takı üretim sürecine yönelik yetkinliğe sahip olabilmeX
3
Takı malzemesi; taşlar, metaller, geleneksel ve çağdaş alaşımlar bilgisinde yetkinliğe sahip olabilmeX
4
Üç boyutlu nesneleri iki boyuta aktarılması becerisine sahip olabilme
5
Kuyumculuğa ve küçük ölçekli nesnelere yönelik soğuk ve sıcak işleme ortamlarında yetkinliğe sahip olabilmeX
6
Metal döküm süreçlerinin tümünde yetkinliğe sahip olabilmeX
7
Kuyumculuk sanat ve teknolojisi tarihine yönelik bilgi birikimine sahip olabilme
8
Tasarlama becerisi, verilen bir konuya göre tasarım yönlendirme, problem çözme, vb. gibi tasarıma yönelik kaygıları çözebilme
9
Kuyumculuğa yönelik konularda entelektüel anlayışa sahip olabilme
10
Disiplinler arası çalışabilme yetisine sahip olabilme
11
Mesleki ve etik sorumluluk bilincinde olabilme
12
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisine sahip olabilme
13
En az bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak mesleki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme